تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خطرخفگی براثر شوینده های شیمیایی

سلامت نیوز:رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو نسبت به بروز آسیب های پوستی، چشمی و مسمومیت و خفگی براثر استفاده نادرست از شوینده های شیمیایی هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،دکتر مصطفی اسماعیلی افزود: فراموشی و کم دقتی در رعایت نکات بهداشتی توصیه شده هنگام استفاده از شوینده های شیمیایی به دلیل مشغله زیاد و خستگی می تواند عوارض جبران ناپذیری داشته باشد.

وی با اشاره به افزایش استفاده از شوینده ها در ایام پایانی سال، خاطرنشان کرد: شوینده ها با همان مکانیسم برطرف کننده آلودگی، می توانند به پوست، چشم ها و مجاری تنفسی آسیب جدی وارد کنند.

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: تماس های مکرر مواد شوینده و تمیزکننده با پوست، موجب التهاب، درد و سوزش خواهد شد؛ همچنین این شوینده ها با تحریک مخاط تنفسی، موجب بروز سرفه و گلودرد می شوند.

اسماعیلی با اشاره به خطرات استفاده از شوینده ها در تاریکی، تصریح کرد: استفاده از مواد شیمیایی در تاریکی می تواند مشکل آفرین باشد؛ هنگام مصرف مواد شیمیایی حتما باید ابتدا اطلاعات موجود روی محصول را در نور کافی مطالعه و سپس آن را مصرف کرد.

وی به مردم توصیه کرد که شوینده ها به ویژه سفیدکننده ها را در محیط بسته استفاده نکنند و اگر محیط هم بسته بود باید از وجود جریان هوا از یک منفذ باز مطمئن باشند.

وی ادامه داد: اگر هوا تا آن اندازه سرد بود که باید شوینده های شیمیایی را در محیط بسته مصرف کرد، باید با صبر، زمان شستشو را به زمان بهتر موکول کرد.

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: اختلاط مواد شیمیایی مانند جوهرنمک و سفید کننده ها با بخارات و گازهای متصاعد شده، بسیار سمی خواهد بود و حتی امکان خفگی وجود دارد.

اسماعیلی تاکید کرد: در زمان نظافت سطوح و کار با ترکیبات شوینده و پاک کننده، استفاده از دستکش لاستیکی، لباس آستین بلند، شلوار بلند، جوراب، کفش جلوبسته و ماسک، ضروری است.

وی یادآور شد: فراموشی، کم دقتی، تساهل و تسامح در رعایت نکات توصیه شده در خصوص شوینده های شیمیایی به دلیل مشغله و خستگی در موارد بسیاری موجب غفلت از کودکان کهنسالان و بیماران می شود و می تواند عوارض خطرناکی به همراه داشته باشد.

اسماعیلی گفت: بنابراین برای پیشگیری باید بعد از هربار استفاده از شوینده ها، درب آنها را دوباره بست و در مکانی خنک و دور از تابش نور قرار داد؛ همچنین لازم است کودکان، افراد دارای آسم و سایر بیماری های تنفسی را از معرض این مواد شوینده، دور نگه داشت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خطرخفگی براثر شوینده های شیمیایی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..