تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علائم سرطان مثانه در زنان، روش تشخیص

حتی اگر شما به طور منظم معاینه پستان، آزمایش پاپ اسمیر و بررسی پوست را انجام دهید، ولی ممکن است سرطان مثانه را نادیده بگیرید

حتی اگر شما به طور منظم معاینه سینه ، آزمایش پاپ اسمیر و بررسی پوست را انجام دهید، ولی ممکن است سرطان مثانه را نادیده بگیرید. این سرطان در مردان شایع تر از زنان است و اکثر بیماران بالای 65 سال سن دارند. اما نگذارید این آمار شما را غافل کند. 

بسیاری از مردم به اشتباه گمان می کنند سرطان مثانه یک بیماری مربوط به مردان مسن است. در حالی که زنان زیادی در جهان به این بیماری دچار می شوند. از آن جایی که ممکن است زنان کمتر مراقب علائم این بیماری باشند، اغلب سرطان مثانه در آن ها در مراحل پیشرفته تشخیص داده می شود. دانستن علائم می تواند به تشخیص زودهنگام بیماری کمک کند. در اینجا تعدادی از این نشانه ها را آورده ایم.

خون در ادرار 

این رایج ترین علامت سرطان مثانه است که بسیاری از زنان به سادگی از آن چشم پوشی می کنند. به ویژه این که این علامت می تواند هفته ها و یا حتی ماه ها بدون درد ادامه پیدا کند. بسیاری از زنان این علامت را نادیده می گیرند، چون آن را مرتبط با قاعدگی و یا یائسگی می دانند.

وجود خون در ادرار همیشه به این معنا نیست که شما حتما به سرطان مثانه دچار شده اید، اما علامتی است که باید تحت نظر پزشک دلیل آن را بیابید.

علائم شبیه عفونت ادراری

سرطان مثانه اغلب می تواند با عفونت ادراری اشتباه گرفته شود، چرا که بسیاری از نشانه های آنها با هم همپوشانی دارند. بیماران ممکن است تجربه ی افزایش تکرار ادرار، فوریت در دفع ادرار، درد در هنگام دفع ادرار و بی اختیاری ادرار را داشته باشند.

از آنجا که علائم سرطان مثانه را با لکه بینی و یا عفونت ادراری می توان اشتباه گرفت، اغلب زنان آن را نادیده می گیرند. پس سرطان به یک بیماری پیشرفته تبدیل می گردد

اگر متوجه مشکلات مربوط به ادرار شدید، یا احساس کردید که یکسره نیاز به دفع ادرار دارید اما نمی توانید، یا تخلیه ادرار برایتان دشوار است و یا آنتی بیوتیک ها هیچ کمکی جهت درمان عفونت ادراری نکردند، حتما با پزشک گفت و گو کنید.

کاهش اشتها

از دست دادن اشتها از علائم شایع سرطان ها است و سرطان مثانه هم از این قاعده مستثنی نیست. اگر سرطان رشد کرده و یا گسترش یافته باشد، ممکن است شما از دست دادن وزن و یا احساس خستگی و ضعف را تجربه کنید. 

البته باید علائم دیگری را نیز در کنار از دست دادن اشتها تجربه کنید تا بتوان آن را به سرطان مثانه متصل کرد. پس با از دست دادن اشتها سریعا آن را به سرطان ربط ندهید و با تداوم این مشکل به پزشک مراجعه کنید.

درد با علت ناشناخته 

درد که اغلب با سرطان پیشرفته مثانه همراه است، می تواند در منطقه پهلو، شکم یا لگن باشد. بیماران همچنین می توانند درد استخوان را نیز احساس کنند، اگر سرطان به استخوان هایشان گسترش یافته باشد.اگر شما در این مناطق احساس درد می کنید، به پزشک بگویید، به خصوص اگر لکه بینی یا عفونت ادراری نیز دارید.

سیگار کشیدن

خب، سیگار کشیدن یک نشانه نیست، اما حدود نیمی از زنان مبتلا به سرطان مثانه سیگاری هستند. سیگار کشیدن بزرگ ترین عامل خطر برای سرطان مثانه است. اگر شما متوجه هر یک از علائم بالا شدید و سیگار هم می کشید، هر چه سریع تر به پزشک بگویید.

از آنجا که می توان خیلی راحت علائم سرطان مثانه را با لکه بینی ها و یا عفونت ادراری اشتباه گرفت، اغلب زنان آن را نادیده می گیرند. پس سرطان دیر تشخیص داده می شود و به یک بیماری پیشرفته تبدیل می گردد. بنابراین درمان آن سخت خواهد بود. لذا در صورت مشاهده هر کدام از نشانه های بالا ، نزد پزشک بروید تا زودتر مشکل را تشخیص دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علائم سرطان مثانه در زنان، روش تشخیص»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..