تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عوارض چاقی در زنان، خبر دارید؟

یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که اضافه‌وزن، ذاتا در زنان سالمند مرگ‌بار نیست، بلکه محل تجمع اضافه‌وزن است که می‌تواند عمُر آنان را کوتاه کند.

یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که اضافه‌وزن، ذاتا در زنان سالمند مرگ‌بار نیست، بلکه محل تجمع اضافه‌وزن است که می‌تواند عمُر آنان را کوتاه کند. 

گزارشی از این مطالعه در Journal of the American Geriatrics Society منتشر شده است. به‌گفته محققان، اضافه‌وزن یا چاقی باعث کاهش طول عُمر در زنان ۷۰ تا ۷۹۹ ساله نمی‌شود، مگر این‌که این اضافه‌وزن دقیقا در اطراف کمر متمرکز شده باشد. 

به‌علاوه، محققان تاکید می‌کنند که کم‌وزنی هم می‌تواند زندگی زنان سالمند را کوتاه‌تر کند. یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهند که اگر اندازه دور کمر زنان بیشتر از ۸۰ سانتی‌متر شود، خطر مرگ‌ومیر در آنان نیز افزایش می‌یابد و اگر این میزان به بیشتر از ۸۸ سانتی‌متر برسد، آنان در معرض خطر شدید قرار می‌گیرند. 

دکتر ژائو چن (مسئول مطالعه و از اعضای دانشگاه آریزونا) می‌گوید که اگرچه اضافه‌وزن به‌طور کلی برای سلامتی افراد مضر است، اما شدت این مضرات به عوامل مختلفی از جمله سن، نژاد و قومیت بستگی دارند. به‌گفته دکتر چن، این یافته‌ها نشان می‌دهند که وزن بدن به‌طور کلی می‌تواند از جنبه‌های مختلفی روی وضعیت بدن و سلامتی زنان تاثیر بگذارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عوارض چاقی در زنان، خبر دارید؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..