تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش شدید سقط جنین در تهران

مسعود قادی پاشا مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: آمار مراجعات برای سقط جنین به مراکز پزشکی در طول 10 سال گذشته رشد صعودی داشته و از 2 هزار و 929 مورد در سال 85 به 9 هزار و 955 مورد در سال 94 رسیده است؛ بیش از 3 برابر شده است.

وی عنوان کرد: تعداد کل مراجعان برای سقط درمانی 6 هزار و 656 مورد بوده که از این تعداد 4هزار و 818 مورد آن مجوز سقط درمانی را دریافت کرده اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران افزود: همچنین 7 هزار و 616 مورد در سال 92 برای دریافت مجوز سقط جنین به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که از این تعداد 5 هزار و 404 مورد واجب شرایط دریافت مجوز برای سقط جنین بوده اند.

قادی پاشا تصریح کرد: بیشتر سقط‌ها ناشی از بارداری‌های ناخواسته هستند و یک بارداری می‌تواند به طور خودخواسته به شیوه‌های گوناگون به سقط جنین بیانجامد.

وی اضافه کرد: هر ساله بالغ بر 200 هزار سقط جنین در کشور به وقوع می پیوندد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران ادامه داد: از مجموع مجوزهای داده شده برای سقط جنین، 10 درصد مادر و 90 درصد نیز جنین مشکل داشته است.

قادی پاشا عنوان کرد: اگر سن جنین از چهار ماه گذشته باشد یعنی روح دمیده شده باشد، حتی اگر جنین ناقص الخلقه باشد، دیگر نمی‌توان کاری کرد و پزشکی قانونی اجازه صدور مجوز  برای سقط را ندارد. البته اگر چهار ماه از سن جنین نگذشته باشد و مدارک مراجعه‌کنندگان نیز کامل باشد، در عرض نیم تا یک ساعت گواهی صادر می‌کنیم.

وی با اشاره به تعداد آمار های نشان دهنده سقط جنین در طول یکسال در تهران ادامه داد: تاکنون یک هزار و 668 نفر از ابتدای فروردین تا پایان دی ماه 95 برای دریافت مجوز سقط درمانی به مراکز سقط جنین مراجعه کرده اند و همچنین از میان یکهزار و 668 نفر درخواست برای دریافت سقط درمانی برای 915 نفر از سوی پزشکی قانونی مجوز صادر شده است.

قادی پاشا تصریح کرد:میزان مجوزهای صادر شده از سوی پزشکی قانونی تا پایان دی ماه 95 در تهران نسبت به کل درخواست های ارائه شده 1668 نشان می دهد که با 55 درصد موافقت شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: آمار مراجعه به سقط درمانی در سطح کشور و در نیمه نخست امسال( 95) نسبت به مشابه سال قبل 18 درصدی روبه روشده است.

قادی پاشا تصریح کرد: تعداد کل مراجعه کنندگان در 10 ماه امسال برای دریافت مجوز سقط جنین نسبت به سال گذشته دی ماه 94چیزی حدود 3درصد رشد داشته است.

وی یادآورشد: تعداد مجوز های صادرشده در سطح کشور برای سقط درمانی در نیمه نخست امسال نسبت به مشابه سال قبل افزایش 14 درصدی را نشان می دهد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش شدید سقط جنین در تهران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..