تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مراقب باشید؛ برخی داروهای گیاهی که عطاری ها تجویز می کنند زیان دارد

مراقب باشید؛ برخی داروهای گیاهی که عطاری ها تجویز می کنند زیان دارد

جامعه > سلامت - روزنامه وقایع اتفاقیه نوشت:مصرف داروهای گیاهی به‌صورت خودسرانه یا بدون مشورت با متخصصان طب ایرانی - اسلامی می‌تواند برای افراد مخاطره‌آمیز باشد و در بسیاری از مواقع مصرف خودسرانه داروهای گیاهی، فرصت‌های طلایی تشخیص و درمان بیماری‌های حاد یا خطرناک را از افراد می‌گیرد.

 يک دسته از داروهاي مهمي که مردم جامعه در بسياري از موارد بدون تجويز پزشک و با تشخيص خودشان از عطاري‌ها خريداري مي‌کنند، ملين‌هاي گياهي هستند. بسياري با اين استدلال که ملين‌ها باعث پاکسازي بدن مي‌شوند و از طرفي اگر گياهي باشند، ضرر ندارند؛ پس به‌طور طولاني‌مدت اين داروها را مصرف مي‌کنند و استفاده بي‌رويه از آنها موجب مشکلات گوارشي مي‌شود.

داروهاي ملين، دسته مهمي از داروها هستند که خودشان به چند گروه تقسيم مي‌شوند و روش‌هاي تأثيرگذاري هر کدام متفاوت است. پزشک با توجه به‌دليل يبوست هر بيمار، داروي مناسب را در دوره درماني مناسب تجويز خواهد کرد. يک عادت غلط بين افراد، توصيه دارويي به افرادي است که ظاهرا بيماري مشابه به بيماري آنها دارند.

متأسفانه اين کار در بسياري از مواقع نه‌تنها باعث بهبودي فرد نخواهد شد بلکه علائم بيماري را در افراد تشديد مي‌کند. يادمان باشد هر شخص ساختار بدني خاص و مزاج مخصوص به خود را دارد؛ اين مسئله هم در مورد داروهاي شيميايي و هم داروهاي گياهي صدق مي‌کند. در ديدگاه طب سنتي ايران، ارائه دستورات غذايي به بيماران به‌عنوان يکي از ارکان برنامه درماني بوده و حتي در اولويت برنامه قرار دارد و صرفا به‌عنوان يک امر جانبي و کمکي محسوب نمي‌شود.

اگر انتخاب غذا مناسب باشد، کمک‌حال بيمار است، در غير‌اين‌صورت، دستور غذايي غلط، همدست بيماري خواهد شد. بايد بدانيد که بخش قابل‌توجهي از بيماران با رعايت نکات تغذيه‌اي، قسمت مهمي از مشکلاتشان رفع مي‌شود و ديگر نيازي به داروي گياهي يا شيميايي نخواهند داشت.

302




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مراقب باشید؛ برخی داروهای گیاهی که عطاری ها تجویز می کنند زیان دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..