تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درگیری شهرک‌نشینان صهیونیست با فلسطینیان در کرانۀ باختری

این درگیری روز جمعه (13 اسفند 95) در نزدیکی یک منبع آب در روستای فلسطینی نبی صالح زمانی روی داد که  شهرک‌نشینان شهرک «حلامیش» اقدام به تیراندازی هوایی کردند.

روستای نبی صالح سال‌ها صحنه درگیری‌ها میان شهرک‌نشینان اسرائیلی با فلسطینیان بوده است.

در آگوست 2015،  تصویر یک سرباز اسرائیلی که با توسل به خشونت پسربچه‌ای فلسطینی به نام محمد تمیمی را بازداشت کرده بود، به‌سرعت در شبکه‌های اجتماعی  منتشر شد و موجی از اعتراضات را در پی داشت.

ادامۀ برنامۀ شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بدون توجه به درخواست‌های بین‌المللی برای توقف آن،  شهرک‌نشینان را در خشونت علیه فلسطینیان جسورتر کرده است.

پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) با تصویب لایحه‌ای ساخت 4 هزار واحد مسکونی دیگر را در اراضی فلسطینیان در کرانۀ باختری اشغالی قانونی اعلام کرد.

تصویب این قانون در پارلمان رژیم صهیونیستی  در حالی  بود  که شورای امنیت سازمان ملل شامگاه جمعه (سوم دی 1395) با تصویب قطعنامۀ 2334، ادامۀ شهرک‌سازی رژیم اسرائیل در سرزمین‌های اشغالیِ فلسطینی را «نقض آشکار قوانین بین‌المللی» دانسته و آن را محکوم کرد.

 تصویب لایحه جنجال‌برانگیز شهرک‌سازی در پارلمان رژیم صهیونیستی با محکومیت جهانی روبرو شده است.

رژیم صهيونيستی بعد از اشغال کرانۀ باختری و نوار غزه در سال 1967 ميلادی، شرق قدس را جزئی از قدس جديد عنوان کرد و آخر جولای 1980 ميلادی در اقدامی که با مخالفت و اعتراض سازمان‌های بين‌المللی و حقوق بشر جهانی مواجه شد، شرق قدس را ضميمۀ اسرائيل کرد.

این در حالی است که بر مبنای کنوانسیون ژنو هرگونه ساخت‌وساز از سوی اشغالگر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع و غیرقانونی است.

بیش از نیم میلیون اسرائیلی در بیش از 230 شهرک یهودی‌نشین که اسرائیل بعد از جنگ 1967 و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانۀ باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است، سکنی گزیده‌اند.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درگیری شهرک‌نشینان صهیونیست با فلسطینیان در کرانۀ باختری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..