تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




14 هزار اصله نهال پسته بین باغداران نهاوندی توزیع می‌شود

احمد باقری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نهاوند اظهار داشت: با نظر کارشناسان امور باغبانی جهاد کشاورزی نهاوند و استان همدان برای نخستین بار در استان 7 هکتار از مزارع نهاوند زیر کشت درختان پسته قرار می‌گیرد.

وی افزود: از نظر کارشناسان باغداری وزارت جهاد کشاورزی نهاوند از جمله مناطق مستعد کشت  پسته به دلیل وجود خاک حاصلخیز، مرغوب و تنوع آب و هوایی در غرب کشور است.

باقری با اشاره به اینکه این کار زیر نظر باغداران پسته رفسنجان و کرمان انجام می‌گیرد،گفت: نهال پسته که به‌صورت نر و ماده باید با فاصله‌ای کم از هم کاشته شود بعد از مدت 3 تا 4 سال بارور می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند بیان کرد: میزان سود و ارز آوری پسته برای کشور و باغداران خوبه بوده  به‌طوری‌که تاکنون اهالی روستاهای وهمان، ملوسان، حسین‌آباد گیان، بانسره، ده حیدر، زرامین سفلی برای دریافت 12هزار و نهصد اصله نهال پسته و کاشت  آن در مزارع خود به این نهاد مراجعه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: بیش از 12 هزار هکتار انواع باغات میوه در نهاوند وجود دارد که از این میزان 2 هزار و 800 هکتار زیر کشت گردو، 350 هکتار به سیب گلاب و 2 هزار و 300 هکتار  نیزبه سیب‌درختی قرمز و زرد پاییزه اختصاص دارد.

باقری عنوان کرد: با کاشت باغات جدید پسته در نهاوند 7 هکتار از زمین‌های کم آب بر، زیر کشت پسته می‌روند و برای بیش از 80 نفر نیز اشتغال ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به 7 هزار و 300 باغدار و بهره‌بردار نهاوندی درزمینه تولید سیب فعالیت دارند که سیب‌های تولیدی آنها به دلیل نوع آب‌ و هوا و مراقبت کارشناسان اداره باغبانی جهاد کشاورزی از کیفیت بالایی برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند اظهار داشت: متأسفانه سال گذشته به علت سرمازدگی بیش از 60 درصد از انواع میوه در باغ‌های نهاوند از بین رفت به گونه‌ای که فقط در تولید گردو میزان از آن از 11 هزار تن به 7 هزار تن کاهش یافت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «14 هزار اصله نهال پسته بین باغداران نهاوندی توزیع می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..