تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لوپن وعده خروج از اتحادیه اروپا را عملی می‌کند

به گزارش مشرق به نقل از پرس تی وی، مارین لوپن، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه می‌گوید در صورت پیروزی در انتخابات، در مورد خروج فرانسه از اتحادیۀ اروپا (فرگزیت) همه‌پرسی برگزار می‌کند.

خانم لوپن، رهبر حزب راست‌گرای جبهه ملی فرانسه، پنجشنبه در یک سخنرانی انتخاباتی گفت سؤال این نیست که آیا فرانسه از اتحادیه اروپا خارج می‌شود یا خیر، بلکه سؤال این است که این کار را «چه زمانی و تحت چه شرایطی» انجام می‌دهد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، یورو (پول واحد اروپا) را مرده‌ای متحرک خواند و افزود اگر رئیس‌جمهور شود به دنبال برگزاری همه‌پرسی فرگزیت (خروج فرانسه از اتحادیۀ اروپا)، «تمام توافقات اروپایی» را مورد بازبینی و تجدیدنظر قرار خواهد داد.

لوپن با اشاره به همه‌پرسی برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیۀ اروپا) گفت: «در این مسیر (خروج از اتحادیۀ اروپا)، ما اولین کشوری نیستیم که این کار را انجام می دهد و آخرین کشور نیز نخواهیم بود.»

در همه‌پرسی 3 تیر امسال در بریتانیا، به‌طورکلی حدود 52 درصد از مردم رأی به خروج این کشور از اتحادیهٔ اروپا دادند.

نتایج همه‌پرسی برگزیت، موجی از نگرانی در میان مقامات اروپایی ایجاد کرد. آنان نگران بودند خروج از اتحادیه اروپا همچون دومینو سایر اعضای این اتحادیه را دربربگیرد. در حال حاضر، احزاب راست‌گرای افراطی در فرانسه، هلند و ایتالیا خواستار برگزاری همه‌پرسی خروج کشورشان از اتحادیۀ اروپا شده‌اند.

نظرسنجی‌ها حاکی است لوپن به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه راه پیدا می‌کند اما ممکن است از امانوئل ماکرون، نامزد مستقل طرفدار اتحادیه اروپا در دور دوم شکست بخورد.

قرار است دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه 3 اردیبهشت 1395 (23 آوریل) و دور دوم نیز ماه بعد از آن برگزار شود.

در تحولی دیگر، پلیس فرانسه، پنجشنبه در ارتباط با یک پروندۀ فساد مالی به خانۀ فرانسوا فیون، نامزد حزب راست‌گرای «جمهوری‌خواهان» در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه یورش برد.

فیون ضمن رد اتهامات وارده گفته است این اتهامات با اهداف سیاسی برای «متوقف کردن» وی در انتخابات ریاست جمهوری صورت می‌گیرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لوپن وعده خروج از اتحادیه اروپا را عملی می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..