تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تاثیر پروتز بر بدن بیمار

متاسفانه امروزه بر اثر تصادفات و اتفاقات ناگهانی با مشکلات و بیماری های مفصلی بیماران زیادی درگیر هستند و مصرف پروتزهای مفصلی برای بیماران آسیب دیده رواج پیدا کرده است می خواهیم به توصیه های پزشکی در این زمینه دقت کنیم با ما همراه باشید .

منوچهر وحید فرهمندی رییس انجمن جراحان هیپ ایران طول عمر مصرف پروتزهای مفصلی جوانان را بین ۳۰ تا ۴۰ سال خواند و گفت: این پروتز‌ها سر سرامیکی دارند و طول عمر مصرف را از ۳۰ تا ۴۰ سال افزایش می‌دهند، ولی به دلیل قیمت بالا اغلب بیماران توانایی تهیه این پروتز‌ها را ندارند و متاسفانه بیمه‌ها نیز این پروتز‌ها را تحت پوشش قرار نداده اند که این امر باعث شده هزینه سنگینی به بیماران تحمیل می‌شود.

فرهمندی توضوح داد: طی سال‌های اخیر برای بیماران جوان که معلولیت شدیدی دارند می‌توان از پروتزهای مخصوص استفاده کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پروتز‌ها نیاز به سیمان چسب استخوان ندارند، افزود: چسب استخوان عوارضی از جمله عفونت و خورده شدن استخوان را در پی دارد.

رییس انجمن جراحان هیپ ایران با تاکید بر اینکه تعویض مفصل معمولا برای سنین ۶۰ سالگی به بالا انجام می‌شود، بیان کرد: طول مدت کارکرد این مفاصل به طور متوسط ۱۵ تا ۲۰ سال است و اگر در سنین جوانی تعویض مفصل انجام شود در طول عمر ممکن است دو یا سه بار نیاز به تعویض مفصل داشته باشند.

وی تصریح کرد: متاسفانه بیمه‌های تکمیلی نیز اغلب از پرداخت هزینه پروتز خودداری می‌کنند.

رییس انجمن جراحان هیپ ایران گفت: ما در واقع از وزارت بهداشت و همچنین بیمه‌ها تقاضا داریم در راستای کاهش هزینه سنگین برای بیماران قدمی بردارند.

وحید فرهمندی با اشاره به اینکه هزینه پروتزه‌های معمولی حدود هفت میلیون و هزینه پروتزه‌های جوانان ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان است، یادآورشد: هر چند در این پروتز‌ها نیز احتمال عفونت وجود دارد، ولی میزان خطر این پروتزه‌ها کمتر است.

رییس انجمن جراحان هیپ ایران تاکید کرد: خطر عفونت در بیماران مبتلا به دیابت که بیماری کنترل نشده‌ای دارند بالاتر است به همین دلیل کنترل بیماری در این بیماران ضروری است.

 باشگاه خبرنگاران جوان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تاثیر پروتز بر بدن بیمار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..