تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چهار ورزشی که به اندازه تصور عموم چربی‌سوز نیستند

هنگامی که افراد برای کاهش وزن ورزش می‌کنند سعی دارند انتخاب درستی داشته باشند و ورزش‌هایی را انتخاب کنند که کالری‌سوز است. با این حال گاهی اوقات آن چه درباره کالری سوزی ورزش‌ها فکر می‌کنیم درست نیست.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از سایت Health، بعضی ورزش‌ها آن میزان که تصور می‌کنیم کالری‌سوز نیستند. چهار ورزشی که درباره آنها تصور غلط وجود دارد عبارتند از:

۱. دوی استقامت:

در دوی استقامت افراد با سرعت کم حرکت می‌کنند. در این نوع حرکت بدن از ذخیره چربی استفاده می‌کند، اما کالری سوزی زیاد بالا نیست. برای کاهش وزن بهتر است با سرعت بالاتر بدوید. اگر دویدن بیش از حد زیاد شود بدن از ذخیره پروتئین نیز استفاده می‌کند. برای کاهش وزن از حرکات کوتاه مدت و شدید استفاده کنید. برای مثال یک ‌دقیقه با سرعت زیاد بدوید و ۳۰ ‌دقیقه سرعت را کم کنید. حرکت سریع بعد از ورزش نیز سوخت و ساز را افزایش می‌دهد و باعث کاهش اشتها نیز می‌شود.

۲. کرانچ، پلانک و دیگر حرکات بالاتنه:

مردم فکر می‌کنند  که با انجام ورزش‌های شکمی چربی می سوزانند. با این حال این تصور درست نیست. با انجام حرکاتی که عضلات در آنها کار می‌کند چربی زیادی سوزانده نمی‌شود. باید در کنار حرکات شکمی بر روی قسمت‌های دیگر بدن نیز کار کنید. حرکاتی مانند اسکات، برپی و شنای سوئدی می‌توانند مفید باشند.

۳. زدن وزنه‌های سبک:

هنگامی که افراد وزنه می‌زنند می‌خواهند عضلات خود را پرورش دهند. با این حال زدن دمبل‌های سبک کار ساز نیست. این کار مانند دویدن با سرعت کم است و کالری سوزی زیادی ندارد. اگر پرورش اندام با وزنه‌ای با وزن مناسب انجام شود کالری سوزی نیز به همراه دارد، زیرا سوخت و ساز بدن افزایش می‌یابد.

به جای این که با وزنه سبک بیشتر وزنه بزنید با وزنه سنگین با تکرار کمتر وزنه بزنید. اگر با وزنه سبک وزنه بزنید باید تا مرز خستگی پیش بروید.

۴. الیپتیکال:

دستگاه الیپتیکال آن طور که تصور می‌شود کالری نمی‌سوزاند. برای این که این دستگاه تاثیر بیشتری داشته باشد باید میزان استقامت را افزایش دهید. با این دستگاه می‌توانید ورزش کوتاه مدت و شدید نیز انجام دهید. یعنی با تکرار کمتر و سریع‌تر اما با شدت بیشتر حرکت را انجام دهید.

منبع: علم ورزش / ایسنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چهار ورزشی که به اندازه تصور عموم چربی‌سوز نیستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..