تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ساخت دستگاهی برای شناخت سلول های سرطانی با فناوری نانو

محققان دانشگاه تهران موفق به طراحی و ساخت دستگاه و سنسوری شدند که با نانو ساختارها و تجزیه تحلیل هایی به شناخت پروسه سلولی سرطانی می پردازد.

به گزارش گروه وبگردی 20:30؛ دکتر محمد عبدالاحد، مجری طرح « نانو بیوحسگرهای الکتریکی برای تمایز سلولی » و برگزیده جشنواره خوارزمی در این باره اظهار داشت: ما موفق شدیم سیستمی که بر اساس بر همکنش سلول های سرطانی با نانو ساختار ها یک سری تجزیه تحلیل هایی انجام می دهد را طراحی و بسازیم که کمک می کند شناخت پروسه سلولی به راحتی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه البته یکی از کاربردهای این سیستم شناسایی پروسه سلول های سرطانی است، گفت: می توان از این دستگاه در خصوص پروسه سایر سلول ها در بدن افراد استفاده کرد.

عبدالاحد عنوان کرد: سلول های سرطانی از نظر باز تولید، چسبندگی، نرخ تقسیم، بلوغ و عملکرد با سلول های سالم تفاوت دارند که باعث تاثیر در سیگنال های الکتریکی و شیمیایی ثبت شده از این سلول ها می شود.

به گفته وی، در این طرح حسگرهای امپدانس الکتریکی بر پایه نانو ساختار های سیلسیومی و کربنی ساخته شده است که با مشاهده پاراکترهای دی الکتریک غشا سلول ها به شناسایی حالت فیزیولوژی سلولی می پردازد.

به گفته این محقق، همچنین این سیستم می تواند اثر داروهای ضد سرطان را روی سلول های سرطانی مورد بررسی قرار دهد.

وی اظهار داشت: الگوی الکتریکی قابل تمایزی برای بررسی  پاسخ سلولهای «اپیتلیال»، و «مزان شیمال» در حالت های فیزویولوژی مختلف بر مبنای این فرایند به دست آمده است؛ همچنین پاسخ سلول های سرطانی به داروهای ضد اسکلت سلولی با داده ها دی الکتریک غشا به خوبی تطابق داشت.

وی تاکید داشت: نانو لوله های کربنی، نانو سیم های سیلیکنی، نانو خارهای سیلیکونی بر روی بستر های سیلیکن و شیشه نانو زبر شده به عنوان الکترودهای حساس استفاده شدند و نهایتا اندازه و فاز امپدانس الکترکی به عنوان الگوی پاسخ برای تشخیص سلول ها معرفی شدند.

به گزارش مهر، این طرح در سی امین جشنواره بین المللی خوارزمی رتبه دوم نوآوری در گروه تخصصی برق و کامپیوتر را کسب کرده است. همچنین این پروژه در دانشگاه تهران با همکاری میلاد قارونی و محمد سعید نیک شعار به سرانجام رسیده است.

منبع:مهر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ساخت دستگاهی برای شناخت سلول های سرطانی با فناوری نانو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..