تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تقویت و حمایت از پوشش گیاهی زاگرس ضروری است

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛مراد شیخ ویسی افزود: هم اکنون حدود 80 هزار خانوار دامدار در استان به پوشش گیاهی زاگرس وابسته هستند که اگر این موضوع به درستی مدیریت نشود می‌تواند یک تهدید برای ادامه حیات جنگل های زاگرس باشد.

وی یکی از مهمترین دلایل نابودی جنگل های زاگرس را وقوع آتش سوزی در این منطقه دانست و اظهار داشت: در سال گذشته تعداد و وسعت آتش سوزی جنگل ها و مراتع استان زیاد بود که اثرات نامطلوب آن به ‌صورت فرسایش خاک و از دست رفتن منابع طبیعی و پوشش گیاهی خود را نشان می دهد.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه با بیان اینکه پوشش گیاهی مناسب می تواند تا 40 درصد جذب آب را افزایش دهد، گفت: بیش از 75 درصد از 11 میلیارد مترمکعب بارندگی سالانه در استان تبخیر یا از کرمانشاه خارج می شود.

شیخ ویسی حمایت و تقویت پوشش گیاهی استان کرمانشاه را ضروری و برای محیط زیست استان کلیدی برشمرد و افزود: هر سه عنصر حیاتی هوا، آب و خاک نیازمند وجود پوشش گیاهی مناسب هستند. 

وی تصریح کرد: مشکل ریزگردها که هم اکنون در جنوب کشور به یک بحران تبدیل شده است در نتیجه از بین رفتن پوشش گیاهی در کشور همسایه سپس استان خوزستان ایجاد شده و اگر پوشش گیاهی استان کرمانشاه هم به درستی حمایت نشود در آینده باید شاهد ریزگردهای وسیع‌تر در این استان باشیم.

مدیرکل منابع طبعی استان گفت: 163هزار هکتار منطقه حفاظت شده گونه های مختلف جانوری و گیاهی در استان وجود دارد که این رقم 7/6 درصد از مساحت کل استان را شامل می شود در حالی که طبق استاندارد جهانی باید این مساحت 10 درصد باشد.

در استان کرمانشاه یک میلیون و 200 هزار هکتار مرتع و 527 هزار هکتار جنگل وجود دارد.

انتهای پیام/ز




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تقویت و حمایت از پوشش گیاهی زاگرس ضروری است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..