تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تصرف رقه از سوی آمریکا و ترکیه ارتباط ارتش‌های سوریه و عراق را قطع می‌‌کند

به گزارش «شیعه نیوز»،  «علی قائم‌مقامی» در خصوص افزایش فشار ترکیه بر آمریکا برای توقف همکاری با کردهای سوریه در عملیات رقه، با اشاره به تلاش واشنگتن بر تصرف رقه برای ایجاد یک موازنه قوا در مقابل حلب بیان داشت: ترکیه از زمانی که حادثه کوبانی شروع شد، تلاش داشت با توسل به داعش کوبانی را تصرف کند. حتی اردوغان اعلام کرده بود حزب اتحاد دموکراتیک سوریه تروریست است و داعش به آن‌ها حمله می­‌کند. وی ادعا کرده بود کوبانی سقوط خواهد کرد و داعش در آنجا مستقر خواهد شد؛ اما این پیش‌بینی درست نبود و یگان‌های مدافع خلق (YPG) داعش را شکست دادند.

وی با تأکید بر اینکه سیاست سرکوب ترکیه درباره PYD در کوبانی شکست خورد، افزود: نیروهای حزب اتحاد دموکراتیک بعد از این حادثه شروع به جذب نیرو کردند. آن­ها در شهری که تصرف کرده بودند نیروهای جوان زیادی را به صفوف خود اضافه کردند و کم‌کم صاحب نیروهای منطقه‌ای مانند اعراب و برخی نیروهای مسیحی و حتی ترکمن شدند. جرابلس تنها نقطه‌ای بود که آن‌ها تصرف نکرده بودند. ترکیه با شروع عملیات سپر فرات از این مسئله جلوگیری کرد؛ اما آمریکا با این نیروها وارد عملیات شد.

کارشناس مسائل ترکیه با توجه به اینکه آمریکا نیروهای دلتا فورس خود را در کوبانی، عفرین و نقاط دیگر پیاده کرده بود، اشاره داشت: واشنگتن فرماندهی یگان‌های مدافع خلق وابسته به شاخه‌ای از پ.ک.ک را آغاز کرد و آن‌ها تا منبج پیش رفتند. ترکیه نیز تا الباب پیشروی کرد که این موضوع شکافی را به وجود آورد تا کریدور کردی در شمال سوریه تحریک نشود. ترکیه الآن الباب را تصرف کرده و اعلام کرده است که YPG باید از الباب خارج شود و آمریکا از حمایت آن‌ها دست بردارد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا PYD را با سلاح‌های سنگین مانند خودروهای زرهی، نفربر و دوش‌پرتاب ضدتانک مسلح کرده است، بیان داشت: از طرف دیگر، روسیه با حزب اتحاد دموکراتیک، یگان‌های مدافع خلق و ارتش دموکرات سوری روابط خود را ادامه می‌دهد. روس­‌ها طی مذاکره خود با آن‌ها در مسکو اعلام کردند که اگر کردها در ژنو شرکت نکنند، امکان حل مسئله کردهای سوریه وجود ندارد؛ اما ترکیه مخالف PYD و YPG است و آن‌ها را تروریست می‌خواند.

قائم‌مقامی با بیان اینکه ترکیه معتقد است نیابد از کردها برای مقابله با داعش استفاده کرد، افزود: آنکارا اصرار دارد که آمریکا باید ارتش ترکیه را برای آزادی رقه به کار بگیرد. ترکیه همچنین اعلام کرده است که اگر نیروهای دموکراتیک سوری منبج را ترک نکنند، آن‌ها را بمباران خواهد کرد. بر این اساس اختلافاتی میان ترکیه و آمریکا وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه ترامپ اعلام کرده از کردهای عراق و سوریه حمایت خواهد کرد، اشاره داشت: هدف اصلی آمریکا تصرف رقه است تا بتواند یک موازنه قوا در مقابل حلب به وجود آورد. یکی از فرماندهان ارتش آزاد سوریه گفته که با تصرف الباب به همراهی ترکیه، نیروهای مخالف سوری در ژنو با دست پرتری شرکت خواهند کرد. این مسائل توطئه آمیز به یکدیگر پیوسته هستند.

کارشناس مسائل ترکیه با یادآوری اینکه با تصرف الباب ممکن است حلب دوباره به خطر افتد، تأکید داشت: ارتباطات عراق و سوریه در مبارزه با داعش و نیروهای تروریستی با تصرف رقه قطع می‌شود و کل منطقه در اختیار نیروهای تروریستی غیر از داعش مانند جبهه النصره و جیش الاسلام قرار می‌گیرد. این برنامه با هدف جلوگیری از نفوذ ایران در عراق و سوریه و شکست خط لوله مشترک ایران- عراق- سوریه انجام می‌گیرد.





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تصرف رقه از سوی آمریکا و ترکیه ارتباط ارتش‌های سوریه و عراق را قطع می‌‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..