تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گسترش روحیه انقلابی در جامعه مانعی برای جریان نفوذ/پرونده ساختگی حقوق بشردسیسه جدید استکبار است/وعده نوبخت در رودان تحقق نیافت

ساعت: 16:51 منتشر شده در مورخ: 1395/12/13 شناسه خبر: 1053721

ائمه جمعه استان هرمزگان با بیان اینکه گسترش روحیه انقلابی در جامعه مانعی برای جریان نفوذ است،اظهار کرد:دسیسه جدید استکبار علیه ایران پرونده ساختگی حقوق بشراست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ائمه جمعه استان هرمزگان با بیان اینکه گسترش روحیه انقلابی در جامعه مانعی برای جریان نفوذ است،اظهار کرد:دسیسه جدید استکبار علیه ایران پرونده ساختگی حقوق بشراست.

احداث دو حوزه علمیه از محل وجوهات خمس در هرمزگان

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در خطبه های نماز جمعه بابیان اینکه خمس یک واجب مخفی است ا،ظهار داشت:اولین مسئله ایی که باید در بحث خمس دقت شود اینست که خمس به همه تعلق میگیرد و در واقع خمس به هزینه های مازاد بر زندگی سالانه گفته می شود.
وی افزود: هر مقدار از هزینه های مازاد سالیانه اگر اضافه بیاید خمس به آن تعلق میگیرد و اگر پرداخت نشود استفاده از آن پول مشکل شرعی دارد.
نعیم آبادی خطاب به کسانی که می گویند خمس را ما به آخوندها نمی دهیم تا بخوردند گفت: کسانی که این حرفها را می گویند خمس و روحانیت را نمی شناسند ‌.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اظهار داشت: خمس به عنوان حق امام زمان پرداخت می شود و فقط یک بخش از آن به نگهبانان دین که روحانیت و حوزه های علمیه است پرداخت می شود.
وی افزود: از محل وجوهات خمس در استان هرمزگان دو حوزه علمیه، دهها مسجد و مدرسه ساخته شده وکمک به فقرا و  دانشگاهها نیز صورت گرفته است.
امام جمعه بندرعباس ادامه داد: روحانیت وابسته به دولت نیست و کاملا مستقل است چنانچه اگر وابسته به دولت بود دیگر نمی توانست نسبت به عملکرد آنها انتقاد داشته باشد همانطور که در موضوع دانشگاه الازهر مصر به دلیل وابسته بودن به دولت ها نتوانست در مسائل مصر اظهار نظری داشته باشد.
نعیم آبادی گفت: خمس به مراجع تقلید داده می شود و آنها هر جا مصلحت اسلام باشد خرج می کنند.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: باید در رای و انتخاب دقت شود و نباید  انتخاب بصورت فامیلی باشد چنانچه اگر حتی با کسی دشمنی دارید ولی او اصلح است باید به او رای داد.
نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از صحبتهای خویش با گرامیداشت روز ۱۹ اسفند به عنوان روز درخت کاری افزود: درخت را نباید تنها به نقش میوه و سایه آن دقت شود بلکه باید به نقش اساسی آن در تنفس کشیدن دقت شود.
وی همچنین با گرامیداشت سالروز تاسیس کانون مساجد افزود: انصافاکانون های مساجد منشا برکت در جامعه است و باید به هر مقدار که می شود به این کانونها کمک کرد.
امام جمعه بندرعباس با گرامیداشت روز نیکوکاری اظهار داشت: به هر مقدار که انسان از خودیت خارج شود می تواند به دیگران کمک کند و ان شالله در هفته نیکوکاری ما از خودیت خارج شویم و نگاهی به انسانهایی که می خواهند ولی نمی توانند داشته باشیم.

پرونده ساختگی حقوق بشردسیسه جدید استکبار است

حجت الاسلام میرزایی امام جمعه شهرستان با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س)اظهار کرد:بانوی جهان اسلام از هیچ اقدامی برای حمایت از امامت دریغ نکرد و نه تنها بی اثر نبود بلکه نمونه تام و اثر گذار را در تاریخ به جا گذاشت.

میرزایی موضوع اصلی خطبه فدکیه را انتقاد از حرکت به عقب و شروع جاهلیت مدرن دانست و گفت:امروز هم شبکه های زر ، زور و تزویر به دنبال جاهلیت قبل از انقلاب هستند و امام(ره) را آن گونه که می خواهند تفسیر می کنند در این صورت باید منتظر فتنه های بزرگ باشیم.

وی ادامه داد:دیر یا زود یکی دیگر از دسیسه های جبهه استکبار علیه جمهوری اسلامی که دامن زدن به پرونده‌ ساختگی با موضوع حقوق بشر است ، از آستین سران استکبار به ویژه شیطان بزرگ بیرون خواهد زد، همچنان که بارها به بهانه های واهی این امر را دستاویز فشار بر ملت و دولت ایران قرار داده اند.
امام جمعه شهرستان با اشاره به تعارض های جبهه استکبار یادآور شد:تعجب است ملت بزرگ ایران را مخالف حقوق بشر می دانند و منافقینی را که یک قلم از جنایت آنها 17 هزار ترور بود را مدافع حقوق بشر می دانند.
خطیب نمازجمعه پارسیان با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری  و سالروز تأسیس کمیته امداد به عنوان بزرگ ترین نهاد تأمین اجتماعی گفت:همه مردم و مسئولین وظیفه دارند که به اقشار کم درآمد کمک کنند.

امام جمعه شهرستان با تأکید بر ترویج فرهنگ درخت کاری گفت:با اجرای پروژه های عمرانی و صنعتی به سرانه های فضای سبز توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به روز بزرگداشت سید جمال الدین اسدآبادی گفت:بی تردید سید جمال الدین شروع کننده حرکت بیداری و نهضت های اسلامی در صده اخیر است.

میرزایی مشکلات کارمندان وکارگران زحمتکش شهرداری و پرداخت نشدن حقوق آنها را مایه شرمندگی دانست و همکاری همه مسئولان با شهردار در رسیدگی به کارکنان خود در شب عید را خواستار شد.

امام جمعه شهرستان از حضور بی سابقه مردم در تشییع شهدای گمنام در دو شهر کوشکنار و چهواز قدردانی و تأکید کرد:حضور مردم در تشییع پیکر مطهر شهدا بار دیگر پیام وحدت و استکبار ستیزی را در جامعه زنده کرد.
وی از عدم نظارت بر داروخانه ها انتقاد و خاطرنشان کرد:نباید دارو بدون تجویز داده شود لذا با توجه به آمار استفاده برخی از قرص ها و مسمومیت ناشی از آن خانواده ها مراقب رفتار فرزندان خود باشند.

میراث فرهنگی اسلام ماهیت جوامع را شکل می دهد

شیخ مجید قاسمی امام جمعه موقت اهل سنت شهر پارسیان در خطبه های این هفته نمازجمعه اهل سنت شهر پارسیان اظهار کرد:میراث اسلامی هویت وماهیت امروز ما را می سازد و نمی توان در عصر امروز به گذشته خود که ریشه عمیقی در درون جامعه دارد، بی توجه باشیم.

قاسمی افزود:این میراث گرانبها وقدیمی ما از پی تجارب و ارزش هایی که بزرگان واندیشمندان این روزگار داشته اند ودستاوردهای بشری گذشته به دست آمده و تحت هیچ شرایطی نمی توان به این گذشته ومیراث بی توجه بود.

امام جمعه موقت اهل سنت شهرپارسیان تصریح کرد:انسان در پی برخوردها ومنش های خود،آینده وسرنوشت خویش را رقم می زند وحاصل تعالی وترقی او در جامعه هویدا می گردد.

وی ادامه داد:خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد و قومی را عذاب نمی دهد،مگر که آن قوم خود بخواهد لذا انسان در پیشرفت و سرنوشت خود نقش دارد.

امام جمعه موقت اهل سنت شهرپارسیان خاطرنشان کرد:خواستگاه میراث اسلامی وفرهنگی ما این است که انسانها با هم نوع خود از هر مدل رنگ،قوم وفرهنگ ونژادی که باشد برخوردی مناسب و در شان انسانیت داشته باشند.

گسترش روحیه انقلابی در جامعه مانعی برای جریان نفوذ است

حجت الاسلام حسن علیدادی، امام جمعه کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه کیش با تاکید بر رعایت تقوی الهی در تمامی شئون زندگی گفت: با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال 95 قرار داریم و این توقع عمومی مردم فهیم ایران اسلامی است که مسئولان قوای کشور گزارشی از اقتصاد مقاومتی و عملکرد خود به خصوص در رابطه با رکود، بیکاری و گرانی بدهند.

وی یکی از مهمترین کلید واژه های فرمایشات مقام معظم رهبری در سال 95را انقلابی گریی دانست و ادامه داد: یکی از آفت هایی که انقلاب ها را تهدید می کند ناامید و مأیوس کردن انقلابی هاست و دشمن تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا همه را مأیوس و ناامید کند.

امام جمعه کیش با بیان اینکه مردم انقلابی، توده های انقلابی و مسولان انقلابی از مهمترین ارکان یک انقلاب هستند تاکید کرد: هر کس باید در حوزه خود انقلابی باشد و انقلابی عمل کند و در گفتار، رفتار، شعار و عمل انقلابی باشد.

علیدادی نفوذ را یکی از آفت ها و تهدیدهای بزرگ انقلاب ها دانست و افزود: زمانی نفوذ اتفاق می افتد که روحیه انقلابی در کشور کمرنگ شده و انقلابی ها مأیوس و نامید شوند.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال این است که نقش راهبری ما را در منطقه و جهان کمرنگ واز بین ببرند،تاکید کرد: ما برای اینکه به برخی از مردم ایران و مردم جهان اثبات کنیم که اهل مذاکره هستیم  پای میز مذاکره نشستیم با اینکه می دانستیم اتفاقی نخواهد افتاد اما آن ها ازاولین برجام تا برجام هفتم برای ما خواب دیده و به دنبال کسب امتیازهای بزرگی از ما هستند.

امام جمعه کیش با اشاره به مبحث هسته ای مطرح شده از سوی طرف های مذاکره ابزار کرد: آن ها در برجام های بعدی به دنبال این هستند که از مقاومت حمایت نکنیم و از اهداف انقلابی برداشته وتهدیدی برای اسرائیل نباشیم.

انقلابی گری وجلوگیری از نفوذ دو عاملی هستند که به گفته امام جمعه کیش دشمن را مأیوس می کنند.

وی روحیه جهادی را از دیگر کلید واژه های مهم فرمایشات مقام معظم رهبری در سال 95 عنوان کرد و افزود: روحیه جهادی عامل نجات ملت هاست و عافیت طلبی و رفاه طلبی دو آفت در مقابل روحیه جهادی است.

علیدادی تاکید کرد: در طول تاریخ اسلام، درهشت سال دفاع مقدس، و در سوریه وعراق آنچه موجب نجات اسلام و مسلمان ها شده است روحیه جهادی است.

تاکید بر اهمیت درختکاری و توجه به این روز، تبریک سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان یک حرکت ارزشی در جامعه و همراهی و همیاری مردم در روز احسان و نیکو کاری و گرامی داشت یاد و خاطره سید جمال الدین اسد آبادی از مجاهدان و عالمان ارزشمند که برای بیداری جهان اسلام تلاش های بسیاری مبذول داشت از دیگر موارد مطرح شده در خطبه های نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته کیش بود.

وعده نوبخت در رودان تحقق نیافته است

حجت الاسلام سید مهدی تاج زاد در خطبه های نماز جمعه این هفته رودان با اشاره به نامگذاری سال 95 توسط مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل اظهار داشت: حال که به پایان سال 95 رسیده است بایستی مسئولین در استان و در شهرستان رودان اقدامات خود و بیلان کاری خود را در خصوص اقدامات صورت گرفته در زمینه اقتصاد مقاومتی به مردم گزارش دهند .

وی با بیان اینکه همه مسئولین باید با پشتیبانی مردم در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی قدم بردارند،افزود : هفت وزیر تا کنون به شهرستان رودان سفر کرده اند اما در بحث اقتصاد مقاومتی در شهرستان چه اتفاقی افتاده است؟ آیا در این سال برای احداث کارخانه ای که جوانان در آنجا مشغول شوند افدامی صورت گرفته است .

امام جمعه رودان با گلایه از کمبود امکانات و خدمات ضعیف در حوزه درمانی تصریح کرد:وزیر بهداشت چند بار به این شهرستان سفر کرده اما متاسفانه فقط  ساختمان بیمارستان افتتاح شده و در ارائه خدمات به مردم هیچ پیشرفتی نداشته  که مردم برای خدمات درمانی بهتربه مرکز استان سفر می کنند.

تاج زاد در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه پل زیارتعلی اشاره کرد و در ادامه عنوان داشت: در سفری که جناب آقای نوبخت به شهرستان رودان داشت وعده تصویب و تخصیص مبلغ 60 میلیارد ریال برای تکمیل پل زیارتعلی داد که هنوز این وعده محقق نشده و پیمانکار به علت بدهی دولت از تکمیل و بهره برداری از این پل جلوگیری می کند.

وی  برپایی نمایشگاه بهاره را اقدامی قابل تحسین دانست و با انتقاد از متولیان این نمایشگاه خاطر نشان کرد: تا زمانی که بازاریان و کسبه های رودانی در شهرستان هستند ،نباید از خارج از شهرستان فروشندگانی در این نمایشگاه حضور یابند و بازاریان این شهرستان درکسب امرار معاش خود در پایان سال دچار مشکل شوند.

برگزاری باشکوه انتخابات وظیفه شرعی و قانونی است

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا صفایی حائری،امام جمعه سیریک با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ریشه کنی فقر و کمک به افراد مستمند در جامعه اظهار کرد: در جامعه ای که بر مبنای الگوی اسلامی و مکتب الهی تشکیل شود مسلمان نمی تواند در برابر نیازها و گرفتاری های برادران دینی خود بی تفاوت باشد بلکه با احساس مسئولیت، در پی کمک و رفع مشکلات آنان خواهد بود.

وی همچنین با تبریک روز درختکاری افزود: درختان از نعمت های با ارزش و حیات بخش انسان ها و طبیعت هستند که خداوند برای انسان آفریده است تا همواره از فایده های گوناگون و بسیار آنبرای ادامه حیات خویش  استفاده کند.

امام جمعه سیریک بیان کرد: درختان یکی از مکمل های اصلی تشکیل زندگی و ادامه حیات جامعه بشری هستند که تخریب جنگل ها و درختان سبب نابودی گونه های مختلف گیاهی و جانوری می شود و زندگی انسان را نیز به طور جدّی تهدید می کند.

صفایی حائری اذعان کرد: برخی افراد بدون علم و آگاهی لازم درباره درخت و طعبیت در سال های اخیر  سبب شده که دخالت انسان ها در حیات جنگل ها و منابع طبیعی بیش از حد بهره برداری شود و تهدید جدی برای حیات انسان شده باشد.

امام جمعه شهرستان سیریک یاداور شد: ایام انتخابات در کشور نزدیک است لذا  تلاش همه مسئولان، رسانه‌ها و جناح‌ها باید برای برگزاری با شکوه انتخابات یک تکلیف شرعی و قانونی برای همه است .

وی با بیان اینکه دشمن امروز در پی تشنج‌آفرینی در عرصه انتخابات کشور است، گفت :  دشمنان زخم‌خورده ملت ایران نمی‌خواهند فضای انتخابات در کشور ما سالم و آرام دنبال شود پس همه باید با احترام به قانون و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری عمل و برخورد کنیم.

مسئولین گزارش اقدامات خود در در مقام عمل به مردم اعلام کنند

حجت الاسلام و المسلمین یونس قائدی امام جمعه شهرستان بستک در ابتدای خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)گفت: از نظر قرآن، آن حضرت مصداق کوثر است و ایشان حلقه اتصال نبوت به ولایت و امامت است و ائمه با زمینه سازی فرهنگی، الگویی ناب برای انسانها هستند که ما می بایست ادامه دهنده راه این بزرگواران باشیم که اگر غیر از این باشد باید در برابر آنان پاسخگو باشیم.

قائدی با اشاره به بیانات و رهنمودهای رهبری در جمع شاعران و مداحان در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: مدح اهل بیت باید به دور از جعلیات و توهمات باشد و تشییع سکولار، تصوری باطل و غلط است لذا  فعالیت های مذهبی به دور از سیاست باشد چرا که دین همراه با سیاست است.

امام جمعه شهرستان بستک مسئولین خواست تا گزارش اقدامات خود را در مقام اقدام و عمل و نه شعار و حرف در محورهای مبارزه با فساد، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، مقابله با نفوذ دشمن به ویژه در حوزه های اقتصادی، اقدامات موثر در مبارزه با قاچاق، سرنوشت و تکلیف اصل 44 قانون اساسی در رابطه با خصوصی سازی و همچنین اشتغال جوانان، به مردم اعلام کنند.

وی با توجه به آغاز ثبت نام کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: مردم از کاندیدا انتظار دارند تا به اخلاق انتخاباتی، احترام به یکدیگر و احترام به خدمات نظام پایبند باشند و جامعه را متشنج نکنند.

جای برخی از مسئولان جاسک در مراسمات فرهنگی-مذهبی خالی است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم مناقیبان امام جمعه جاسک ظهر در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی اظهار کرد:خداوند متعال کسانی که تقوای الهی پیشه می کنند را دوست می دارد و چه نعمتی بالاتر از محبوبیت خداست.

مناقبیان با تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) گفت:حضرت فاطمه(س) تنها شخصی است که جبرئیل بعد از پیامبر بر او نازل شده و شخصیت زمینی و دنیایی ایشان برای ما و برای بسیاری از انسانها الگو و راهنما است زیرا زهرا سلام الله علیها دروس بسیاری به زنان و خانواده های ما آموخته‌اند.

امام جمعه جاسک اظهار کرد:حضرت فاطمه زهرا(س) مادر تمام خوبی‌هاست و در مدت زندگی خود سختی‌های زیادی را متحمل شد ولی در مسیر اسلام ماند و حضرت فاطمه (س) هنگام ورود به بهشت مومنان را شفاعت می‌کنند.

وی در فراز دیگری از خطبه های خود،با اشاره به فرا رسیدن ۱۴ اسفند ماه سالگرد تأسیس کمیته امداد و هفته احسان و نیکوکاری اظهار کرد: تاسیس کمیته امداد به فرمان بنیان گذار انقلاب اسلامی یکی از خدمات ارزشمند نظام و انقلاب اسلامی است.

مناقبیان در خصوص هفته احسان و نیکوکاری تصریح کرد: هفته احسان و نیکوکاری فرصت مغتنم و شایسته ای برای رسیدگی به حال نیازمندان و محرومان حقیقی جامعه است و نهاد کمیته امداد امام خمینی به کسانی که گرفتاری و مشکلاتی دارند رسیدگی و خدمت می کند که این خانواده‌ها عیال الله هستند و تبریک عرض میکنم به کارکنان این نهاد محترم و همه ی مردم جاسک که با حضور خود در هفته نیکوکاری بدنبال شاد کردن دل مستضعفان هستند.

وی در پایان خطبه ها یادآور شد:اتفاق ناگواری که در رابطه با شهادت عباس معصومی از نیروهای راهنمایی و رانندگی جاسک حادث شد را به خانواده و همکاران تبریک وتسلیت می گوییم و از تمامی دست اندرکاران می خواهم حتما موضوع را پیگیری کنند.

مردم با مشارکت در امور خیریه در سرنوشت جامعه نقش اساسی دارند

شیخ عبدالعزیز افراز ،امام جمعه اهل سنت شهر بندر سیریک اظهار کرد: همه ما مسلمانان وظیفه شرعی و تکلیف الهی  نسبت به پشتیبانی و مشارکت در کارهای خیر و عام المنفعه داریم که نوعی صدقه جاریه برای حیات بشریت و جامعه اسلامی است لذا باید توجه و اهتمام بیشتر داشته باشیم.

وی افزود: صدقه دادن و کمک در کارهای خیر  شروع  تقوای الهی است و همه ما مسلمانان می توانیم با اندک صرفه جویی و مدارا و قناعت در زندگی برای توسعه و پیشرفت جامعه و ریشه کنی فقر ، و کمک به نیازمندان جامعه و توسعه شتابان جامعه خود نقش و سهمی فزآینده داشته باشیم.

امام جمعه اهل سنت شهر بندر سیریک ابراز کرد: امروز ما مسلمانان اعم از شیعه و سنی برای کمک به افراد نیازمند و تهی دست جامعه وظیفه و مسئولیت داریم تا در رفع مسائل و مشکلات مادی و معنوی با همنوع خود  تلاش  داشته باشیم.

شیخ افراز با انتقاد از عدم مشارکت و همراهی همه مردم در بخش کمک های خیری و خیرخواهانه تصریح کرد: صدقه و کمک برای یک فرد مسلمان واجب است و اگر همه هر چند کمک کم و ناچیز باشد ولی هم اثر و هم تاثیر بیشتری برای رفع مسائل و مشکلات خواهد داشت .




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گسترش روحیه انقلابی در جامعه مانعی برای جریان نفوذ/پرونده ساختگی حقوق بشردسیسه جدید استکبار است/وعده نوبخت در رودان تحقق نیافت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..