تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چهار تصور غلط درباره‌ی ورزش و تغذیه

بسیاری از افراد تصور می‌کنند تغذیه آنها سالم است و با فعالیت ورزش آنها هماهنگی دارد. با این حال تغذیه ناسالم این افراد باعث می شود که اثرات مثبت ورزش کردن آنها از بین برود.
 
به گزارش ایسنا به نقل از سایت Health، تصورات غلطی که درباره تغذیه وجود دارد عبارتند از:
 
1ـ باید از مصرف کربوهیدرات خودداری کنید تا وزن کم کنید
 
درست است که خوردن کربو هیدرات، پروتئین و چربی هر سه باعث افزایش وزن می‌شود با این حال باید به اندازه کافی کربو هیدرات مصرف کنید تا سوخت بدن شما تامین شود. یکی از محققان در این باره می‌گوید: کبد و عضلات کربو هیدرات به شکل گلیکوژن را ذخیره می‌کنند تا سوخت به صورت سریع تامین شود این کار باعث می‌شود که بدن به صورت بهینه‌تری سوخت مصرف کند.
 
اگر کربو هیدرات بدن تامین نشود تاثیر ورزش کاهش می‌یابد به جای اینکه برای کاهش وزن کاملا کربو هیدرات را کنار بگذارید به صورت هوشمند کربو هیدرات مصرف کنید.
 
2ـ هر نوع پروتئین مناسب است
 
اینکه بر روی یک مکمل نوشته شده باشد پروتئین نشان دهنده خوب بودن آن نیست بسیاری از مکمل‌ها کمتر از پنج گرم پروتئین دارند و میزان زیادی شکر دارد. اگر ورزش شما هوازی باشد پروتئین کمتری احتیاج دارید اما اگر می‌خواهید عضلات بدن را پرورش دهید باید پروتئین بیشتری مصرف کنید.
 
3ـ باید بلافاصله بعد از باشگاه غذا خورد
 
باید ترکیبی از پروتئین و کربو هیدرات بعد از ورزش مصرف کنید تا بهترین اثر ورزش را تجربه کنید. با این حال اینکه حتما بعد از ورزش این مواد غذایی را دریافت کنید ضروری نیست. پروتئین را می‌توانید کمی با فاصله نیز مصرف کنید. سعی کنید وعده غذایی خود را نزدیک ورزش قرار دهید تا بیشتر از آنچه که باید غذا نخورید.
 
4 ـ ورزش در حالت ناشتا چربی بیشتری می‌سوزاند
 
اگر در حالت ناشتا ورزش کنید بیشتر از چربی‌ها بدن استفاده می‌شود اما این بدان معنی نیست که با ورزش در حالت ناشتا بیشتر کالری می‌سوزانید. زمانی که ناشتا هستید توانایی بدن کمتر است بنابراین با شدت کمتر می‌توانید فعالیت کنید.

 
بهترین کار برای ورزش در ساعات صبح این است که یک وعده غذاهای کوچک که حاوی کربو هیدرات است مصرف کنید. این کار باعث می‌شود که انرژی بیشتری برای ورزش کردن داشته باشید.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چهار تصور غلط درباره‌ی ورزش و تغذیه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..