تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درمان بیماری قلبی دیابتی با سلول‌های بنیادی

درمان بیماری قلبی دیابتی با سلول‌های بنیادیبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دیابت به گروهی از بیماری‌هایی اطلاق می‌شود که ناشی از افزایش بیش از حد قند در خون است و از سوی پزشکان و متخصصان پزشکی سراسر جهان با عنوان «قاتل خاموش» از آن یاد می‌شود.

از آنجا که سلول‌های بدن نمی‌توانند قند خون را به انرژی تبدیل کنند، تجمع قند به بخش‌هایی از بدن همچون قلب، کلیه‌ها، چشم‌ها و اعصاب آسیب می‌رساند و در درازمدت بیماری دیابت می‌تواند منجر به سکته مغزی، حمله قلبی و یا کمای بیمار شود.

بیماری قلبی دیابتی یا DHD مشکل عمده دیگری از این بیماری است که در آن هر چه سطح قند خون کسی بالاتر رود، خطر ابتلای او به DHD یا بیماری قلبی-دیابتی هم بیشتر می‌شود.

بیماری دیابت، از سه راه این خطر قلبی را افزایش می‌دهد:

۱-دیابت بتنهایی یک عامل خطر جدی در ابتلا به بیماری قلبی محسوب می‌شود؛ درست مثل سگار کشیدن، بالا بودن فشار خون یا افزایش کلسترول.

۲-وقتی دیابت با عوامل خطرناک دیگر همراه شود، فرد دیابتی بیشتر هم در معرض نارسائی‌های قلبی قرار می‌گیرد.

۳-دیابت باعث افزایش خطر وقوع زودتر و بیشتر مشکلات قلبی می‌شود.

با این توضیحات، اکنون پژوهشگری به نام دکتر راجش کاتاره که در نیوزیلند اسم و رسم و معروفیتی دارد و در حوزه بیماری‌های قلبی و عروقی فعالیت می‌کند گفته است که با استفاده از سلول‌های بنیادی می‌توان به درمان این بیماری ناشی از دیابت کمک کرد:

«بیماری قلبی دیابتی بر بافت عضلانی قلب اثر می‌گذارد و منجر به بروز عوارضی در بیماران می شود. با تحریک سلول‌های بنیادی ساکن در ماهیچه قلب (myocardium) می‌توان اقدام به ترمیم و نهایتاً بازسازی قلب کرد.

منبع: سلامت آنلاین

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درمان بیماری قلبی دیابتی با سلول‌های بنیادی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..