تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مقابله با ترس از زایمان٬ می‌توانم؟

بیشتر زنان باردار می‌ترسند که هنگام زایمان نتوانند به اندازه کافی تلاش کنند و اگر جنین نچرخد و اگر مشکلی در لگن داشته باشند نتوانند زایمان طبیعی انجام دهند

گروه ترجمه نی نی بان: اگر اولین بار است که باردار شده‌اید، بدون شک هیچ تصوری از زایمان ندارید و حتی ممکن است احساس کنید اعتماد به نفس لازم را برای به پایان رساندن این کار ندارید. اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید بر این ترس غلبه کنید. 

ترس‌ها را کم کنید

تولد یک رویداد بسیار احساسی و غیرقابل کنترل است. بنابراین مهم است که درباره ترس‌هایتان حرف بزنید. صریح و بی‌پرده با پزشکتان در این باره صحبت کنید تا بتوانید خوش بینانه و با نگرش مثبت و البته با احساس درد کمتر به سمت زایمان بروید. بدون شک او می‌تواند شما را در مورد فرایند زایمان روشن کند و نگاه واقع‌بینانه‌ای به شما بدهد.

مقابله با ترس از زایمان٬ می‌توانم؟

ترس از سزارین

بهتر است بدانید که تعداد زیادی از مادران به ویژه در ایران  ممکن است زایمان سزارین انجام دهند و حتی آن را ترجیح دهند. بهتر است حتی اگر برای زایمان طبیعی برنامه‌ریزی کرده‌اید خودتان را برای زایمان سزارین هم آماده کنید. در این باره با پزشک مشورت کنید و تمام سؤال‌های لازم را از او بپرسید. 

ترسی که از دیگران منتقل می‌شود

گاهی ترس از زایمان ممکن است نتیجه تجربه ناخوشایند مادران‌ باشد. وقتی مادری از تجربه و نگرش خود در مورد زایمان می‌گوید شما هم ممکن است تحت تاثیر قرا بگیرید. این مهم است که بدانید هیچ ارتباطی بین تجربه مادرتان و شما در مورد زایمان‌ وجود ندارد. اگر تولد فرزند برای مادرتان دشوار بوده به این معنا نیست که برای شما هم دشوار خواهد بود. ترس از زایمان و دوران بارد‌اری در ۲ درصد زنان به این دلیل است که اولین بار است صاحب فرزند می‌شوند. در ۱۳درصد از زنان ترس به دلیل تاخیر در بارداری و زایمان است. 

ترس از زایمان زودرس

دلیل حساس بودن بسیاری از مادران افزایش آمار زایمان‌های زودرس است. باید بدانید که ۷۰ درصد نوزادان زودرس بین هفته‌های ۳۴ تا ۳۸ بارداری به دنیا ‌می‌آیند و این مدت بارداری آن‌قدر کم نیست که جنین دچار نقص جدی شود. چکاپ‌های منظم، استفاده از غذاهای سالم و مکمل‌ها می‌تواند از زایمان زودرس جلوگیری کند.

ترس از بروز مشکل در زایمان 

بیشتر زنان باردار از این می‌ترسند که هنگام زایمان نتوانند به اندازه کافی تلاش کنند و اگر جنین نچرخد و اگر مشکلی در لگن داشته باشند نتوانند زایمان طبیعی انجام دهند. خیلی از خانم‌ها به انجام سزارین تمایل دارند، چون فکر می‌کنند زایمان طبیعی خطرناک است. متخصص زنان حین زایمان وضعیت جنین را لحظه ‌به ‌لحظه کاملا بررسی می‌کند و در صورتی که کوچک‌ترین مشکلی مشاهده کند، برای نجات جان مادر و جنین عمل سزارین را پیشنهاد می‌دهد. دلیل سختی زایمان طبیعی، ورزش نکردن کافی خانم‌ها و ضعیف بودن عضلاتشان است. این ترس به‌خصوص برای کسانی که تا به حال زایمان نداشته‌اند، طبیعی است اما در خانم‌هایی که برای دومین بار زایمان می‌کنند، این ترس فقط زمانی به وجود می‌آید که زایمان اول‌شان زایمان سختی بوده باشد. باید به متخصص زنان اطمینان کافی داشت. 

یوگا کنید

اگر ترس از زایمان در شما خیلی حاد نیست، ورزش‌های تنفسی و یوگا را حتما انجام دهید. یوگا ترس را در شما کم می‌کند و کنترل ذهن را بالا می‌برد. یوگا نه تنها برای مقابله از ترس مفید است بلکه در هر زمینه‌ای از نظر فکری کنترل ذهن را بالا می‌برد. اما اگر مشکل شما حاد باشد و تمام مدت به این فکر کنید که مشکلی برای شما یا جنینتان  پیش می‌آید باید حتما به روان‌شناس و مشاور مراجعه کنید تا زودتر ریشه این ترس شناخته شده و برطرف شود، چون بدون شک ترس و اضطراب دائمی شما بر جنینتان هم اثر میگذارد و حتی ممکن است آن را به ارث ببرد. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مقابله با ترس از زایمان٬ می‌توانم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..