تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هیچ کشوری اجازه فعالیت نظا 

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از آوا، شورای امنیت ملی افغانستان در پاسخ به گزارش های منتشر شده مبنی بر فعالیت نظامیان چینی در افغانستان اعلام کرد که

به جز نیروهای ماموریت حمایت قاطع ناتو هیچ کشوری اجازه فعالیت نظامی در افغانستان را ندارد.

مقامات شورای امنیت ملی افغانستان همچنین اعلام کردند که با چین و تاجیکستان تنها در مورد حفاظت های مرزی توافق شده است و این بدین معنا نیست که نیروهای این ‌کشورها در خاک افغانستان حضور نظامی داشته باشند.

توراب غورزنگ سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان نیز اعلام کرد که هیچ یک از کشورهای منطقه اجازه فعالیت نظامی در افغانستان را ندارند.

وی همچنین گفت که هدف نیروهای نظامی چین تنها تشخیص تهدیدهای تروریستی و نظارت و جلوگیری از قاچاق مواد مخدر در امتداد مرزها است.

وزارت دفاع چین نیز هفته گذشته به صراحت اعلام کرد که نیروهای این‌ کشور در مرز با افغانستان و در داخل خاک چین با هدف جلوگیری از تهدیدهای تروریستی مستقر شده اند و فعالیت می کنند.

لازم به ذکر است که افغانستان و چین حدود ۷۶ کیلومتر مرز مشترک در شهرستان کوهستانی واخان واقع در ولایت «بدخشان» افغانستان دارند.
/انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هیچ کشوری اجازه فعالیت نظا »اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..