تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حکومت وحدت ملی از تامین ابتدایی‌ترین حقوق مردم امتناع می‌کند

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جعفر مهدوی» نماینده پارلمان و یکی از سران «جنبش روشنایی» در کابل اعلام کرد که حکومت وحدت ملی از ابتدایی‌ترین حقوق مردم که تامین امنیت اجتماعات و تظاهرات است، امتناع می‌کند.

از سوی دیگر، «شورای عالی مردمی» جنبش روشنایی در بیانیه‌ای گفته است که سلامتی مردم مهم است.

به گفته مهدوی، جنبش روشنایی به راه خود ادامه خواهد داد.

چندی قبل نیز مسئولان جنبش روشنایی در افغانستان در واکنش به عدم توجه دولت کابل به خواسته آنها، اعلام کرده بودند که دیگر مالیات و هزینه برق را پرداخت نمی‌کنند.

سران جنبش روشنایی همچنین گفته بودند که هدف از این حرکت فشار آوردن بر حکومت وحدت ملی است.

اعضای ارشد جنبش موسوم به روشنایی در نخستین سالگرد کشته شدن «شکریه تبسم» دختر 9 ساله افغان اعلام کرده بودند که مذاکرات این جنبش با حکومت وحدت ملی افغانستان در مورد توسعه متوازن و خط انتقال برق از راه بامیان به نتیجه نرسیده است.

«ذوالفقار امید» از اعضای جنبش روشنایی، حکومت را به حاضر نشدن برای مذاکرات "منطقی و اصولی" با جنبش متهم کرده بود.

در تظاهرات جنبش روشنایی در دوم مرداد ماه سال جاری انفجاری رخ داد که بیش از 100 نفر کشته و 300 نفر زخمی شدند.

جنبش روشنایی در اعتراض به عدم انتقال برق 500 مگاواتی ترکمنستان پیش از این اعتراض‌های خود را علیه دولت افغانستان آغاز کرده بود.

انتهای پیام/.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حکومت وحدت ملی از تامین ابتدایی‌ترین حقوق مردم امتناع می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..