تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راههای مقابله با سرطان سینه

 محققان می گوینددر حالی که سرطان سینه رشد شش درصدی را در کشور تجربه می کند با رعایت چند راهکار می توان از شیوع بیماری به عنوان پنجمین سرطان کشنده در کشور جلوگیری کرد.

به گزارش ایرنا، دهمین کنگره بین المللی سرطان سینه امروز در دانشگاه شهید بهشتی آغاز شد.

دکتر محمد هادی زاده، دبیر اجرایی این کنگره سرطان سینه را پنجمین سرطان شایع در ایران بعد از سرطان معده، ریه، پروستات و مثانه عنوان کرد.

همچنین دکتر ایرج حریرچی، معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم آغاز به کار این همایش اظهار داشت: سرطان سینه 23 و هشت دهم درصد سرطان در بین زنان ایرانی را تشکیل می دهد.

***استرس عامل تازه وارد سرطان سینه درکشور

دکتر محمد اسماعیل احمدی، رییس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این همایش استرس را به عنوان عامل تازه وارد سرطان سینه در بین زنان ایرانی یادکرد و گفت: مهمترین عامل خطر سرطان سینه در ایران مسائل روانی، اجتماعی و معنوی است.

وی تقویت روحیه ایثار و عشق ورزی را عاملی مهم در جهت جلوگیری از ابتلا به سرطان دانست و گفت: تحقیقات نشان داده که تقویت روحیه ایثارگی حتی باعث تغییرات ژنی نیز می شود.

***هورمون ها

رییس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از هورمون ها به عنوان عامل دیگر ابتلا به سرطان در بین زنان ایرانی یاد کرد و گفت: متاسفانه امروز از درمان های پوستی برای از هومون ها استفاده می شود که این امر خود باعث بروز سرطان می شود.

***افزایش وزن را جدی بگیرید

دکتر احمدی همچنین از دیگر عوامل ابتلا به سرطان سینه را افزایش وزن دانست و گفت: متاسفانه 40 درصد زنان و 15 درصد نوجوانان کشور اضافه وزن دارند.

***کمبود ویتامین D، عامل دیگری برای سرطان سینه در ایران

رییس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کمبود ویتامین D را از دیگر عوامل ابتلا به سرطان سینه در کشور دانست و گفت: بیش از 60 درصد مبتلایان به سرطان سینه از کمبود ویتامین D رنج می برند.

وی افزود: 36 درصد جمعیت کشور دچار کمبود ویتامین D هستند.

***معاینات اولیه باید از 20 سالگی آغاز شود

همچنین دکتر فاطمه توکلی متخصص حراحی سینه در حاشیه این همایش به خبرنگار علمی ایرنا گفت: معاینات اولیه برای تشخیص سرطان سینه باید از 20 سالگی و توسط خود افراد صورت گیرد.

وی توضیح داد: خانم ها باید با معاینه خود با مشاهده هرگونه سفتی و هرگونه فرورفتگی به پزشک مراجعه کنند. در صورت تشخیص زودهنگام می توان به درمان و بهبودی کامل این بیماری امیدوار بود.

به گزارش ایرنا، دهمین همایش بین المللی سرطان سینه تا هشتم اسفندماه در سالن امام علی دانشگاه شهید بهشتی برپاست.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راههای مقابله با سرطان سینه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..