تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




در کاشان و آران و بیدگل گزارشی از آنفولانزای پرندگان ارائه نشده است

آنفولانزای پرندگان

در رده ویروس ها ویروسی به نام آنفولانزای پرندگان وجود دارد که یک بیماری میباشد و خانواده Orthomyxooviridae ویروس عاملش است.A،B و C سه تیپ آنفولانزای پرندگان میباشد که هر کدام موارد مخصوص به خود را دارند.بیماری ویروسی آنفولانزای پرندگان مدتهاست که بر سر زبان ها افتاده و خبرها در خصوص آن در فضای مجازی و میان مردم منتشر میشود.

احسان دشتبانی فینی گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به آنفولانزای پرندگان در کاشان و آران و بیدگل گزارش نشده است.

سرپرست شبکه دامپزشکی آران و بیدگل فینی در تشریح اقدامات صورت گرفته برای مقابله با بیماری های طیور اظهار کرد: علاوه بر پایش مستمر و بازدیدهای صورت گرفته از واحدهای تولیدی، با همکاری نیروی انتظامی از حمل و نقل غیر مجاز کود و فروش پرندگان جلوگیری می‌شود.

احسان دشتبانی فینی انتشار ویروس آنفولانزای پرندگان در استان های مختلف ایران را یادآور شد و با بیان این که تاکنون موردی از ابتلا به این بیماری در آران و بیدگل مشاهده نشده است تصریح کرد: هماهنگی های مورد نیاز با اداره محیط زیست و سایر ادارات مربوط صورت گرفته و در صورت مشاهده موردی مشکوک به سرعت رسیدگی می شود.

وی از کشاورزان و دامداران درخواست کرد در صورت مشاهده‌ی موارد مشکوک از انتقال پرندگان و سایر حیوانات خودداری کنند و با کارشناسان شبکه دامپزشکی تماس بگیرند تا در محل معاینات مورد نیاز صورت گیرد.

سرپرست شبکه دامپزشکی آران و بیدگل در مورد خطر آنفولانزای پرندگان برای انسان توضیح داد: اگر ویروس بتواند از سیستم ایمنی بدن عبور کند می تواند منجر به مرگ و میر شود، با این حال در ایران هنوز موردی این رویداد گزارش نشده است.

دشتبانی فینی واکسیناسیون طیور در سال جاری را برای مقابله با بیماری های این حیوانات یادآور شد و خاطرنشان کرد: واکسیناسیون آنفولانزای مرغی عملی دشوار است و پیشگیری بهترین راه مقابله با آن به شمار می آید.

منبع : خطب شکن

ارسال شده در 13 اسفند 1395 توسط آقای واحدی با موضوع اخبار پزشکی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «در کاشان و آران و بیدگل گزارشی از آنفولانزای پرندگان ارائه نشده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..