تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




متخصص بيهوشي و عدالت بين رشته اي

روز نو :

دكتر نسيم مسعودنيا نوشت:در دو هفته اخير به دنبال تشكيل جلسات كارشناسي وزارت بهداشت براي تعيين تعرفه هاي پزشكي نگرانيهاي فراواني براي متخصصين بيهوشي و مراقبتهاي ويژه ايجاد شده است. ايشان در حاليكه منتظر افزايش منطقي تعرفه هاي فعلي بيهوشي بودند با زمزمه هاي كاهش تعرفه هاي نازل فعلي مواجه شده اند . 

كمتر كسي هست كه در دوران پزشكي اطلاعاتي در خصوص تخصص بيهوشي داشته باشد چون معمولا نه واحدي راجع به آن هست نه تخصص هاي ديگر اطلاعات جامعی از آن بدست میدهند. 

بستگي دارد كه به آن چگونه نگاه كنيد اگر از دور به آن نگاه كنيد فكر ميكنيد متخصص بيهوشي مريض را با داروهايش بيهوش ميكند و تمام.

وقتي كه وارد تخصص بيهوشي ميشويد تازه با دنياي آن آشنا ميشويد 

اما از ديد يك متخصص بيهوشي: 

- وقتي بيمار بيهوش ميشود صدای ضربان قلب وریتم تنفس بيمار در مونيتور با صداي هميشگي اش در گوش و چشم متخصص حك ميشود و با هر ضربان نابجای قلب بیمار، متخصص بیهوشی هم دچار تپش قلب میشود.

- با يك افت سطح اکسیژن خون متخصص هم نفس كم مياورد.

 برای كنترل فشار خون در كسري از ثانيه لازم است که تصميم بگيرد که با كدام دارو كنترل را سريعتر انجام دهد واینکه آيا آن دارو در دسترس هست ؟! 

از طرفي استرس جراحي و جراح را هم بايد كنترل كند و کاهش دهد. 

مريض كه مدتها در صف عمل هست حالا سرماخورده است و ريه حساس و جراحی که نميخواهد كنسل كند و تو ميماني و ريكاوري سخت. 

زن حامله با نوزاد آپگار پایین در كمترین زمان نوزاد رو احيا كردن و به داد مادر حامله هم رسيدن. 

- مريض چاق با گردن كوتاه كه وارد ميشود متخصص بيهوشي تمام تمهیدات لوله گذاری سخت را بايد فراهم كند كه خدا نصيب هيچ شخصي نكند. 

از ورود بيمار در كلينيك ویزیت قبل از جراحی تا خروج بيمار از ريكاوري، تمامش نگرانی از اتفاقهاي غير قابل پيش بيني. -

- بیماران در بحرانیترین شرایط در بخشهای مراقبتهای ویژه توسط متخصصین بیهوشی و فوق تخصصهای این رشته ویزیت شده و چشم امید به دستان توانای آنان دارند.

بیماران دردمندی که بسیاری از همکاران رشته های دیگر از کاهش آلام آنها درمانده اند، کاهش درد خود را در دستان متخصصین بیوشی و درد باز می يابند.

حالا آيا انصاف است كه بدليل عدم داشتن علم و آگاهي از اين رشته كه كمتر متخصصین رشته هاي ديگر با آن آشنا ميباشند در سالهاي متمادي از عدم عدالت بين رشته اي برخوردار باشد؟

جمع کثیری از متخصصین خدوم و پاکدست رشته ی بیهوشی در نامه ای به مسئولین سلامت کشور، که به امضای حدود ۹۰۰ نفر از آنها رسیده نسبت به بی عدالتی های جاری نسبت به این رشته معترض شده اند. در بخش پایانی این نامه چنین میخوانیم:

"شایان ذکر اینکه بارها کارشناسان جامعه بیهوشی با ارائه مستندات و مدارک کافی، نظرات و نگرانیهای خویش را در جلسات مشترک به استماع آن مسوولین محترم رسانده اند.

لذا ما متخصصین بیهوشی کل کشور خواهان آن هستیم تا شرایط را طوری فراهم نمایید که عدالت بین رشته ای قربانی تصميمهاي احساسي  نگردد. بدیهی است متخصصین بیهوشی و مراقبتهای ویژه آماده ارائه هرگونه کمک کارشناسی در جهت اثبات حقوق حقه این رشته تخصصی با ارائه مستندات و مدارک کافی میباشد."

*متخصص بيهوشي و مراقبتهاي ويژه




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «متخصص بيهوشي و عدالت بين رشته اي»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..