تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آغاز بی سرو صدای صادرات گاز اسرائیل به اردن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه هاآرتص رژیم صهیونیستی اعلام کرد، صادرات گاز به اردن از طریق ارتباط شرکت بوتاس و پرومین اردن با خط گاز اسرائیل، آغاز شده است.

به گزارش انتخاب، روزنامه هاآرتص اسرائیل با اشاره به آغاز صادرات گاز به اردن نوشت، صادرات گاز به اردن به آرامی و بدون هیچ سر و صدایی از طریق ارتباط شرکت بوتاس العرب و پرومین اردن با خط لوله گاز اسرائیل  آغاز شده است.

به نوشته این روزنامه، عملیات صادرات گاز به این دو شرکت اردنی در ماه ژانویه آغاز شد اما طرف های دست اندرکار در این خصوص ترجیح دادند که این موضوع به شکل غیر علنی و به دور از حساسیت های سیاسی اردنی ها در ارتباط با هرگونه اقدام مشترک با اسرائیل انجام شود.

هاآرتص توضیح داد که شرکت بوتاس العرب و برومین اردن شرکت های دولتی بوده و سه سال قبل قرارداد خرید گاز از میدان تامار اسرائیل در مدیترانه را به مدت 15 سال و به ارزش 500 میلیون دلار امضا کردند.

به نوشته این منبع، این قرارداد بین اردن و اسرائیل با میانجیگری وزارت خارجه آمریکا امضا شد.

هاآرتص در ادامه نوشت: به منظور حفظ قدرت و سیطره طرف اسرائیلی بر قرارداد صادرات گاز به ارادن، فروش گاز از طریق شرکت بازاریابی ان. ال. بی آمریکا انجام می گیرد .

این در حالی است که قراردهای اردن با اسرائیل برای خرید گاز موجب خشم اردنی ها شده است تا جایی که احزاب و گروههای مختلف این کشور در اعتراض به این قراردادها در برابر شرکت برق راهپیمایی ها و تحصن های اعتراض آمیز برگزار کردند.

اردنی ها در اکتبر گذشته و در اعتراض به توافق واردات گاز از اسرائیل، به فراخوان خاموشی یک ساعته منازل از ساعت 9 شب پاسخ مثبت دادند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آغاز بی سرو صدای صادرات گاز اسرائیل به اردن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..