تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شهدای آتش نشان در «آزمون الهی پلاسکو» راه ایثارگری را برگزیدند

تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با خانواده شهدای پلاسکو:

تولیت آستان قدس رضوی گفت: حادثه پلاسکو هم برای آتش نشانان شهید و هم خانواده آنها آزمایشی الهی است. اگر آن رشادت‌ها، مجاهدت‌ها و ایثارها نمی‌بود، شاید امروز با آمار بالایی از کشته شدگان روبه رو بودیم.

به گزارش مشرق، آیت الله سیدابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در دیدار با جمعی از خانواده معظم شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو در تالار ولایت حرم مطهر رضوی با بیان اینکه براساس آیات قرآن کریم فلسفه خلقت انسان امتحان و ابتلائات است و حادثه پلاسکو یک امتحان و ابطلائی الهی بود، اظهار داشت: دعا برای عدم آزمایش الهی مستجاب نمی‌شود، زیرا فلسفه خلقت انسان آزمایش و امتحان الهی است. باید از خداوند متعال طلب یاری برای سربلند بیرون آمدن از ابتلائات و آزمایش‌های الهی را داشت.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه امروز خانواده‌های این شهدا با فقدان آنها مورد آزمون الهی هستند، بیان کرد: حادثه پلاسکو هم برای آتش نشانان شهید و هم خانواده آنها آزمایشی الهی است. اگر آن رشادت‌ها، مجاهدت‌ها و ایثارها نمی‌بود، شاید امروز با آمار بالایی از کشته شدگان روبه رو بودیم، شهدای آتش نشان در این آزمون الهی راه ایثارگری را برگزیدند و با غیرتی مردانه سربلند از آن بیرون آمدند.

وی آزمایش‌های الهی را سبب تعالی و رشد الهی انسان معرفی و ابراز کرد: هیچ گروه و فردى نیست که مورد آزمایش و امتحان الهی قرار نگیرد و حتی اولیای الهی در دوران‌های مختلف با آزمایش‌هایی مواجه شده‌اند. بلاها و ابتلائات از ویژگی‌های زندگی دنیاست که بستری برای پیراستگی و آراستگی انسان به فضایل را پدید می‌آورد.

آیت الله رئیسی گفت: حادثه پلاسکو با وجود هزینه گزافی که با شهادت عزیزانمان به همراه داشت، اما عبرت‌ها و تجربیاتی نیز به آموخت که باید با درس گرفتن از آنها حوادث احتمالی آینده را با خسارت و هزینه کمتری پشت سر گذاریم.

وی با اشاره به جایگاه رفیع خانواده‌های شهدا، اظهار داشت: خانواده شهدا در ایران اسلامی جایگاه رفیعی دارند و در پیشرفت، تعالی و اقتدار این نظام اسلامی نقشی اساسی را ایفا کرده‌اند؛ این خانواده‌ها در هر کوی و برزنی نشان شهید و شهادت را همراه خود دارند.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به ارتقا جایگاه سازمان آتش نشانی در افکار عمومی جامعه اشاره و تصریح کرد: این حادثه سبب ارتقاء جایگاه سازمان آتش نشانی شد. شاید هیچ چیزی نمی‌توانست اینگونه در کشور ما ثابت کند که آتش نشانان چه وظفه مهم و خطیری را بر عهده دارند.

وی افزود: امروز جامعه، سازمان آتش نشانی را به عنوان مجموعه‌ای وظیفه شناس، مسئولیت پذیر، از جان گذشته، شجاع و ایثارگر می‌شناسد و این امر وظیفه مسئولان و مدیران این سازمان را بسیار سنگین کرده است. این جایگاه به قیمت شهادت جمعی از جوانان برومند این سرزمین به دست آمده و صیانت و ارتقا آن امروز بر عهده دست اندرکاران این سازمان است.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان اظهار امیدواری کرد فرزندان شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو در آینده ادامه دهندگان راه پدرانشان بوده و همچون آنان افرادی مثمر ثمر و مایه افتخار برای جامعه اسلامی باشند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شهدای آتش نشان در «آزمون الهی پلاسکو» راه ایثارگری را برگزیدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..