تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سازمان ملل:جامعه جهانی درباره خشونت ها علیه مسلمانان میانمار تحقیق کند

بدنبال جنایات علیه مسلمانان میانمار؛

گزارشگر ویژه سازمان ملل، تشکیل یک کمیسیون حقیقت یاب بین المللی برای تحقیق درباره خشونت ها علیه مسلمانان در میانمار را خواستار شد.

سازمان ملل:جامعه جهانی درباره خشونت ها علیه مسلمانان میانمار تحقیق کندبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، گزارشگر ویژه سازمان ملل در گزارشی  از جامعه جهانی خواست یک کمیسیون تحقیق بین المللی، وظیفه بررسی سیاست های نژادپرستانه، خشونت آمیز، هدفمند و تعمدی دولت میانمار را علیه مسلمانان روهینگیا، بویژه در سال های 2012، 2014 و نیز از ماه اکتبر گذشته تاکنون، برعهده بگیرد.

سازمان ملل اوایل فوریه، آنچه را «سرکوب تعمدی و فراگیر روهینگیایی ها به دست ارتش میانمار خواند» به شدت محکوم کرد و این اقدام دولت میانمار را «نوعی پاکسازی قومی و جنایت علیه بشریت» خواند. دهها هزار مسلمان روهینگیا از ماه اکتبر از بیم اقدامات خشونت آمیز ارتش میانمار به بنگلادش گریخته اند. این آوارگان می گویند ارتش میانمار مرتکب وحشیگری هایی همچون تجاوز جمعی، شکنجه، قتل و کشتارهای جمعی می شود. 

یانگی لی در پایان سفر خود اعلام کرد خشونت هایی که اقلیت روهینگیا متحمل شده اند فراتر از آن چیزی است که وی تصور می کرده است.

وی در گزارش خود تصریح کرد ،مصونیت قضایی» در میانمار همچنان وجود دارد.

لی افزود: وقتی دولت نمی تواند به وظایف خود در مورد تحقیق در زمینه موارد بیشمار نقض حقوق بشر عمل و اقدامات لازم را علیه عاملان این خشونت ها اتخاذ کند، باید از دیگر کشورها یا نهادهای بین المللی کمک بخواهد و وقتی این کار را نمی کند، این وظیفه جامعه بین المللی است که وارد عمل شود.

فرستاده ویژه سازمان ملل به میانمارتعهد واقعی دولت میانمار را به تلاش برای بهبود همه اقشار ملت در آن کشور خواستار شد ولی در عین حال گفت: هنوز این تعهد به مرحله عمل نرسیده است.

ارتش میانمار از دهم اکتبر حمله ای فراگیر و گسترده را در ایالت راخین در غرب این کشور که اکثر ساکنان آن از اقلیت مسلمان روهینگیا هستند، آغاز کرد.

یانگی لی، در فاصله زمانی نهم تا بیستم ژانویه به میانمار سفر کرد. وی همچنین در ماه فوریه سفری به بنگلادش داشت.

قرار است گزارش یانگی لی روز سیزدهم مارس در شورای حقوق بشر سازمان ملل قرائت شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سازمان ملل:جامعه جهانی درباره خشونت ها علیه مسلمانان میانمار تحقیق کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..