تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مرمت نسخ خطی قدیمی مربوط به دوره عثمانی در بوسنی

کتابخانه‌ای در بوسنی با همکاری ترکیه قصد مرمت و دیجیتالی ساختن نسخ خطی مربوط به دوره عثمانی را دارد.

به گزارش «شیعه نیوز»، کتابخانه‌ای در بوسنی با همکاری ترکیه قصد مرمت و دیجیتالی ساختن نسخ خطی مربوط به دوره عثمانی را دارد.

موسسه یونس امره و کتابخانه قاضی هوسرو- بگ در بوسنی با همکاری یکدیگر قصد مرمت نسخه‌های خطی قدیمی متعلق به دوره عثمانی و انتقال آنان به پایگاه‌های داده دیجیتالی را دارند. این کتابخانه که قدیمی ترین کتابخانه بالکان می‌باشد طی یک پروتکل جدید با موسسه یونس امره قصد دارند اسناد تاریخی و نسخه‌های خطی مربوط به دوره عثمانی که در حال از بین رفتن هستند را مورد مرمت قرار داده و دیجیتالی سازند.

محمد اکیف یامان مدیر موسسه یونس امره در سارایوو در سخنرانی خود در مراسم امضای توافق‌نامه گفت: پروژه بازسازی میراث فرهنگی در بالکان از سال 2012 با حمایت بانک مرکزی ترکیه و وزارتخانه فرهنگ این کشور آغاز شده است. و موسسه یونس امره به عنوان بخشی از این پروژه آموزش ترمیم نسخ خطی برای بوسنی ارائه می‌دهد.

طرح آموزشی ترمیم و مرمت نسخ خطی برای مدت 3 ماه برنامه ریزی شده است. در سال 2016 کارگاه مرمت نسخ خطی توسط موسسه یونس امره در آرشیو بوسنی و هرزگوین، آرشیو تاریخی سارایوو و اتحادیه اسلام کوزوو تاسیس شد. موسسه یونس امره تاکنون 10 هزار نسخ خطی کشف شده و 5 هزار کتاب منتشر شده در بوسنی و هرزگوین، کرواسی ، مقدونیه و کوزوو را مرمت کرده و به پایگاه داده‌های دیجیتالی منتقل ساخته است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مرمت نسخ خطی قدیمی مربوط به دوره عثمانی در بوسنی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..