تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تصویر فضایی از زمین در زمان خورشیدگرفتگی حلقوی

تصویر فضایی از زمین در زمان خورشیدگرفتگی حلقوی

دانش > نجوم - ماهواره‌ Terra ناسا در زمان خورشیدگرفتگی حلقوی ۸ اسفند ۹۵ عکس شگفت‌انگیزی ثبت کرده است. در این عکس زمین و ابرها و بخشی از سایه‌ی ماه روی زمین مشخص است.

به گزارش خبرآنلاین،ساکنان بخش‌هایی از آمریکای جنوبی و آفریقا  شاهد  این خورشیدگرفتگی بودند که تنها در نیمکره جنوبی زمین قابل مشاهده بود.
پدیده‌ قابل توجهی که در این کسوف مشاهده شد "حلقه آتش" بود که در خورشیدگرفتگی‌های حلقوی رخ می‌دهد.
این نوع خورشیدگرفتگی وقتی رخ می‌دهد که اندازه ظاهری ماه کوچکتر از اندازه ظاهری خورشید دیده می‌شود. به همین دلیل در مکان‌هایی از سطح زمین که به خط واصل مرکز خورشید و مرکز ماه خیلی نزدیکند، تنها حلقه پرنوری از خورشید دور ماه دیده می‌شود.
به دلیل تاریک بودن آن روی ماه که رو به زمین قرار دارد، نوری که از پشت آن به زمین می‌رسد بسیار پرنور دیده می‌شود که به حلقه آتش معروف شده است.

۵۴۵۴




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تصویر فضایی از زمین در زمان خورشیدگرفتگی حلقوی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..