تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عربستان روحانی شیعه را به حبس محکوم کرد

دادگاهی در عربستان سعودی روز گذشته «حبیب الخباز» روحانی شیعه استان قطیف این کشور را در ارتباط با آزادی بیان به تحمل ۶ سال حبس و ممنوعیت سفر خارج کشور محکوم کرد.

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ حبیب الخباز از علمای شیعه قطیف عربستان در پی انتقاد از اعمال محدودیت علیه شخصیت های شیعه بویژه  آیت الله شیخ نمر از سوی رژیم آل سعود، بازداشت شده بود.

حجت الاسلام خباز هفتم سپتامبر گذشته از سوی نیروهای عربستانی در قطیف بازدشت  شد و در مرکز سیهات مورد بازجویی قرار گرفت. وی سپس به مرکز نظامی قطیف انتقال داده و اکتبر سال گذشته نیز بار دیگر بازداشت شد.

به گفته فعالان عربستانی، بازداشت شیخ خباز امام مسجد رسول اعظم در شهرستان سیهات عربستان، پس از تلاش های پی در پی رژیم آل سعود برای اعمال محدودیت علیه فعالیت های وی، گرفتن تعهدهای مکرر و اعمال ممحنوعیت هرگونه فعالیت از سوی وی صورت گرفت. وی همچنین از برگزاری نماز جماعت و سخنرانی های دینی ممنوع شده بود.

وی همواره در سخنرانی های خود از سیاست های سرکوبگرانه رژیم سعودی انتقاد می کرد و از این رژیم می خواست که به خواسته های مردم پاسخ دهد.

شیخ خباز بارها از سوی نیروهای امنیتی عربستان بازداشت شده و پس از بازجویی های مکرر آزاد شده بود. بازداشت وی در پی انتقاد از آل سعود و اعلام مخالفت آشکار با طرح های تکفیری این کشور صورت گرفت.

اصلی ترین دلیل بازدشت و حبس شیخ خباز، ایراد سخنرانی انتقاد آمیز علیه رژِیم آل سعود و انتقاد تند از این رژیم در خصوص اعمال محدودیت علیه شخصیتهای شیعه بویژه شیخ نمر بود؛ وی  در یک سخنرانی ، قضیه شیخ نمر را به حکایت مسلم بن عقیل تشبیه کرده و گفته بود که هر دو با خیانت و دو رویی روبرو شدند.

شیخ خباز که در مراسم عاشورا سخن می گفت، افزود: گریه ما برای مسلم بن عقیل باید ما را به مطالبه آزادی شیخ مجاهد شیخ نمر و دفاع از مظلومیت وی سوق دهد.

رژیم آل سعود از سال ها پیش تاکنون نوعی سیاست سرکوبگرایانه سیستماتیک را علیه شیعیان شرق این کشور در پیش گرفته و وبه بهانه های مختلف اقدام به بازداشت شخصیت ها و شهروندان این منطقه می کند. اعدام شیخ نمر و حبس روحانیون، شخصیتهای شیعه و شهروندان این کشور از جمله اقدامات سرکوبگرایانه رژیم آل سعود علیه شیعیان است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عربستان روحانی شیعه را به حبس محکوم کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..