تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگزاری دوره آموزشی طرح ضربتی حمایت از خودکفایی برنج در مازندران

ساعت: 12:02 منتشر شده در مورخ: 1395/12/12 شناسه خبر: 1052816

مسؤول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی مازندران از برگزاری دوره آموزشی طرح ضربتی حمایت از خودکفایی برنج در این استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، محمد امامی در گفت‌وگو با بلاغ، هدف از برگزاری این دوره آموزشی را آشنایی مربیان طرح بسیج همگام با کشاورز از آخرین یافته‌های تحقیقاتی برنج دانست و اظهار کرد: 400 نفر از کارشناسان طرح بسیج همگام با کشاورز در این دوره سه روزه به شناسایی محدودیت‌ها و ارائه راهکارهای مورد نظر خواهند پرداخت.


وی افزود: با توجه به اینکه فصل زارعی برنج آغاز شده است، برگزاری این دوره جهت توانمندسازی مربیان طرح بسیج همگام با کشاورز بسیار ضروری بود.

مسؤول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی مازندران در مورد برنامه‌های این سازمان برای اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز سال 96، گفت: امسال 300 نقطه از اراضی شالیزاری استان را برای حضور کارشناسان طرح بسیج همگام با کشاورز در نظر گرفته‌ایم.

امامی با بیان اینکه سال گذشته کارشناسان بسیجی در 200 نقطه مازندران حضور یافتند، تصریح کرد: مشاوره و آموزش کشاورزان توسط بسیجیان مهندس کشاورزی موجب شد تا در تمامی نقاط مورد نظر افزایش عملکرد از 200 کیلو تا یک تن در هکتار داشته باشیم.

وی با بیان اینکه طرح بسیج همگام با کشاورز امسال وارد سال سوم اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: به‌طور میانگین هر سال افزایش 8 درصدی بهره‌برداری را در اراضی مورد نظر شاهد بودیم.

مسؤول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی مازندران تاکید کرد: بیشترین افزایش بهره‌برداری‌ها مربوط به شهرستان‌های ساری، آمل و بابل با افزایش یک تن در هکتار بوده است.

امامی با بیان اینکه درصدد به کارگیری مبتکران، مخترعان و صاحب‌نظران بخش کشاورزی در اجرای طرح هستیم، یادآور شد: از طرح و ایده افراد صاحب‌نظر در حوزه اقتصاد مقاومتی استقبال می‌کنیم و در اجرای برنامه‌ها به کار خواهیم گرفت.

وی نگاه کشاورزان را در ابتدای فعالیت طرح ملی بسیج همگام با کشاورز سخت‌افزاری و ماشین‌آلاتی دانست و گفت: این نگاه را در کشاورزان تغییر دادیم و به آنها راه درست تولید کمی و کیفی و افزایش بهره‌وری را با استفاده از کارشناسان خبره دوره‌دیده نشان دادیم.

مسؤول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی مازندران افزود: کشاورزی به سخت‌افزار نیاز ندارد بلکه علمی شدن کشاورز و کشاورزی موجب افزایش تولید کمی و کیفی محصول خواهد شد و موجب می‌شود تا کشاورز در محدوده زراعی خود بیش از انتظار، تولید محصول داشته باشد.

امامی در پایان بیان کرد: در سال گذشته تمامی کشاورزان آملی همراه با طرح را شناسنامه‌دار کردیم تا بتوانیم متوسط عملکرد طرح را در شهرستان برآورده کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگزاری دوره آموزشی طرح ضربتی حمایت از خودکفایی برنج در مازندران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..