تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هم‌صحبتی با ملائکه

هم‌صحبتی با ملائکهبه گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛دانشمندان شیعه و سنى معتقدند که بعد از پیامبر اکرم(ص)یقیناً انسان‌هایى بوده‌‏اند که هم‌سخن ملائکه قرار می‌گرفتند؛ منتها در مصداق آن اختلاف دارند. از کرامت‌هاى مهم حضرت زهرا (س) این بود که بعد از پدر، با ملائکه هم‌صحبت ‏بود.

امام صادق(ع)در این‌باره مى‌‏فرماید: فاطمه(س) دختر رسول خدا(ص)، محدثه بود، ولى پیامبر نبود. فاطمه(س) از این جهت محدثه نامیده شده است که فرشتگان از آسمان نازل می‌شدند و با او همانند مریم دختر عمران گفتگو داشتند.

فاطمه (س) بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) 75 یا 95 روز بیشتر زنده نماند و غم جانسوز داغ پدر، قلب او را لبریز کرده بود، به این جهت جبرئیل پى در پى به حضورش می‌رسید و او را در عزاى پدر تسلیت مى‌‏گفت و تسلى‌بخش خاطر غمین حضرت زهرا(س) بود. گاه از مقام و منزلت پدر بزرگوارش سخن مى‌‏گفت و گاه از حوادثى که بعد از رحلت او بر فرزندانش وارد می‌شود، خبر مى ‌داد. 

امیرالمؤمنین(ع) نیز آنچه جبرئیل املاء می‌‏کرد، همه را به رشته تحریر در می‌‏آورد و مجموعه این سخنان در کتاب ویژه‌‏اى جمع آورى شده، که به نام مصحف فاطمه(س) یاد می‌‏شود. در زیارت‏نامه حضرت مى‌‏خوانیم:السلام علیک ایتها المحدثة العلیمة. 

منابع:

-بحار الانوار، ج‏26، ص‏75. 

-اصول كافى، ج‏1، ص‏241؛ بحار الانوار،  ج‏22، ص‏546 و ج‏26، ص‏41. 

-بحار الانوار، ج‏97، ص195.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هم‌صحبتی با ملائکه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..