تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشف کاخ پادشاه آشوری زیر مقبره یونس پیامبر (ع) در موصل+ تصویر

یک مسئول کرد عراقی از کشف کاخ یکی از پادشاهان آشور حاوی گنجینه و آثار باستانی زیر مقبره یونس پیامبر (علیه السلام) در شرق موصل خبر داد.

به گزارش «شیعه نیوز»، «غیاث سورچی»، مسئول اطلاع رسانی اتحادیه میهنی کردستان (PUK) در استان نینوا در شمال غرب این کشور شامگاه سه شنبه اعلام کرد که نیروهای ارتش یک کاخ به جای مانده از دوران «اسرحدون»، پادشاه آشور را زیر مقبره یونس پیامبر (ع) در بخش شرقی و آزاد شده شهر موصل، مرکز این استان مرزی کشف کردند که حاوی گنجینه های طلایی و آثار باستانی است.

سورچی در گفت و گو با السومریه نیوز اظهار داشت: نیروهای ارتش عراق روز سه شنبه در جریان عملیات بازرسی تونل های گروهک تروریستی داعش زیر محل یونس پیامبر در بخش شرقی موصل، کاخ اسرحدون، پادشاه آشوریان را پیدا کردند و تا زمان رسیدن کارشناسان اداره آثار باستانی نیز به محافظت از آن جا روی آوردند.

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، مسئول اطلاع رسانی اتحادیه میهنی کردستان در نینوا در این باره همچنین تصریح کرد: این کاخ حاوی نوشته ها، آثار باستانی و گنجینه های طلایی مهم متعلق به دوران آشوریان بوده و یکی از مهم ترین کاخ های این دوران شمرده می شود جایی که کشف آن نیز پیشرفت چشمگیری در زمینه اطلاعات تاریخی مبهم دوران مذکور به دنبال خواهد داشت.

در همین راستا، «احمد عمار»، کارشناس آثار باستانی استان نینوا نیز در گفت و گو با السومریه نیوز با یادآوری این مسئله که موصل یک شهر تاریخی به شمار می آید، خاطر نشان ساخت که کشف کاخ اسرحدون زیر مقبره یونس پیامبر (ع) یک گام مهم در تاریخ تمدن آشور قلمداد می شود و در کشف آثار باستانی نیز نقش مهمی خواهد داشت.

این کارشناس عراقی با بیان این که پیشتر کارشناسان آثار باستانی نیز در همان محل کشف کاخ اسرحدون بررسی هایی انجام داده بودند، اعلام کرد که تروریست های داعش هنگام منفجر کردن مقبره یونس پیامبر (ع)، حفاری هایی انجام دادند و بسیاری از آثار موجود در آن جا را دزدیده و به سوریه منتقل کردند.

لازم به ذکر است که اسرحدون طی سال های ۶۸۰ تا ۶۶۹ پیش از میلاد مسیح، بر امپراتوری آشور پادشاهی می کرد جایی که کوچک ترین پسر «سناخریب»، پادشاه پیش از خود به شمار می رفت با این حال دو برادر خود را به قتل رساند و بر تخت پادشاهی نشست و پس از وی نیز پسرش «آشوربانیپال» به قدرت رسید تا آخرین پادشاه قدرتمند آشوریان لقب بگیرد.

کشف کاخ پادشاه آشوری زیر مقبره یونس پیامبر (ع) در موصل+ تصویر

کشف کاخ پادشاه آشوری زیر مقبره یونس پیامبر (ع) در موصل+ تصویر

کشف کاخ پادشاه آشوری زیر مقبره یونس پیامبر (ع) در موصل+ تصویر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشف کاخ پادشاه آشوری زیر مقبره یونس پیامبر (ع) در موصل+ تصویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..