تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




منشور حقوق بشر کوروش در قلب این موزه‌ قرار دارد

به گزارش سینما خبر :  موزه‌ای در سال1753 میلادی با مجموعه  اهدایی از هنس اسلون، طبیعی‌دان انگلیسی رسما تأسیس شد که امروزه با عنوان موزه بریتانیا شناخته می‌شود.این موزه نگهدارنده آثار تاریخی ارزشمندی چون منشور حقوق بشر کوروش و بزرگ‌ترین مجموعه اشیای مصری در خارج از مصر است. موزه‌ای که منشور حقوق بشر کوروش را در دل خود نگه می‌دارد

موزه بریتانیا بیش از7میلیون گنجینه و آثار باستانی را در خود جای داده و از بخش‌های اصلی آن می‌توان به نقاشی، گراوور و تصویر، سکه و نشان، مصر و سودان باستان، آسیای غربی، یونان و روم، قرون وسطی و دوره‌های بعد، هنر اسلامی، آثار باستانی شرقی، آثار پیش از تاریخ، آثار قوم‌شناختی و آثار لئوناردو داوینچی اشاره کرد.

موزه‌ای که منشور حقوق بشر کوروش را در دل خود نگه می‌دارد موزه‌ای که منشور حقوق بشر کوروش را در دل خود نگه می‌دارد

مجموعه مرمرهای الگین یکی از مهم‌ترین گنجینه‌های موجود در موزه بریتانیا به حساب می‌آید .این مجموعه تاریخی در دوره‌ای از تاریخ بخشی از معبد 2500ساله پارتنون بوده است.

موزه‌ای که منشور حقوق بشر کوروش را در دل خود نگه می‌دارد

شایان ذکر است؛ 17مجسمه و 15صفحه سنگی از میان 92صفحه معبد پارالیسوس از مجموعه‌های ارزشمند دیگری است که در موزه بریتانیا قرار دارد.

موزه‌ای که منشور حقوق بشر کوروش را در دل خود نگه می‌دارد

خاطرنشان می‌شود بیش از 300هزار شیئ باستانی ایران در این موزه نگهداری می‌شوند.

موزه‌ای که منشور حقوق بشر کوروش را در دل خود نگه می‌دارد

یادآور می‌شود؛ موزه بریتانیا یکصد نمونه از طرح‌ها و الگوهای سیاه و سفید پابلو پیکاسو را  در سال2011 میلادی از مجموعه ولار خریداری کرد و آنها را در کنار هفت لوح دیگر این نقاش شناخته شده جهان قرار داد.

موزه‌ای که منشور حقوق بشر کوروش را در دل خود نگه می‌دارد

منبع:باشگاه خبرنگاران




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «منشور حقوق بشر کوروش در قلب این موزه‌ قرار دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..