تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمار آمریکایی‌ها از تعداد تروریست‌ها در عراق و سوریه

فرمانده نیروهای آمریکا در ائتلاف ضد داعش می‌گوید حدود 12 تا 15 هزار داعشی در سوریه و عراق وجود داشته و حلقه داخلی ابوبکر البغدادی تقریبا نابود شده است.

صراط: فرمانده نیروهای آمریکا در ائتلاف ضد داعش می‌گوید حدود 12 تا 15 هزار داعشی در سوریه و عراق وجود داشته و حلقه داخلی ابوبکر البغدادی تقریبا نابود شده است.

به گزارش فارس، یک ژنرال ارشد آمریکایی اعلام کرد که حدود 12 تا 15 هزار تروریست داعشی در عراق و سوریه حضور دارند که این نشان دهنده کاهش نیروی انسانی این گروه تکفیری است.

ژنرال «استفن تاونسند» فرمانده نیروهای آمریکا در ائتلاف ضد داعش در یک نشست خبری گفت در میان تروریست‌های کشته در ماه‌های اخیر، تعداد بسیار زیادی از سران داعش، شامل افراد نزدیک به «ابوبکر البغدادی» سرکرده این گروه دیده می‌شود.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، تاونسند طی ویدئو کنفرانس از بغداد تاکید کرد: «ما (ائتلاف ضد داعش) عملیات ویژه‌ای برای شکار و کشتن آنها (سران داعشی) داریم. تقریبا تمام اعضای حلقه داخلی ابوبکر البغدادی در شش ماه قبل کشته شدند.»

وی اما اظهار داشت که هنوز نزدیک به 2هزار تروریست داعشی داخل و اطراف بخش غربی موصل حضور داشته و مشغول دفاع از آخرین پایگاه‌های خود در عراق هستند.

در زمان آغاز عملیات موصل، مقامات نظامی تخمین می‌زدند حدود 3 تا 5 هزار تکفیری داخل و اطراف شهر باشند.

این ژنرال آمریکایی همچنین درباره زمان نابود شدن داعش هشدار داده و گفت: «من انتظار ندارم داعش به‌ناگاه و بخاطر ضعف روحیه فرو بپاشد. بخشی از این گروه از بدنه اصلی جدا شده و می‌گریزد و بقیه افراد ایستاده و تا پای مرگ می‌جنگند.»

خبرگزاری فرانسه همچنین می‌نویسد در برخی ماه‌ها شاهد کشته شدن تکفیری‌ها در رقم‌های هزاران نفر بودیم اما این گروه توانست صفوف خود را از طریق مرز ترکیه بازسازی کند.

این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا در سال‌های 2015 و 2016 تعداد تروریست‌های داعشی در دو کشور مذکور را بین 20 تا 30 هزار نفر تحمین زده بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمار آمریکایی‌ها از تعداد تروریست‌ها در عراق و سوریه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..