تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خطبه فدکیه حضرت فاطمه (س) پرده از نفاق بر می‌دارد

خطبه فدکیه حضرت فاطمه (س) پرده از نفاق بر می‌داردحجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسین یثربی، در حاشیه برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری بیت آلله یثربی به مناسبت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهراسلام‌الله علی‌ها در حسینیه امام جمعه فقید کاشان آیت آلله سید مهدی یثربی قدس سره در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: یک جریانی در درون و برخی در بیرون شیعه چنین القا می‌کنند که دعوای صدر اسلام دعوا بر سر یک قطعه زمین بوده است در حالیکه این خطبه در پی اثبات معرفی حکومت مدعی دیانت و کتاب و مسند نبوی است که برخلاف نص صریح قرآن می‌کند.

*خطبه فدکیه در جوامع شیعه مهجور مانده است

وی، با تاکید بر اینکه حضرت فاطمه سلام‌لله علی‌ها با این خطبه پرده از نفاق بر می‌دارد افزود: متاسفانه این خطبه در جوامع شیعه مهجور مانده است.

حجت الاسلام والمسلمین یثربی هر خطیب، پژوهشگر و محققی هرچه درباره وقایع آن دوران سخن بگوید چیزی فراتر از خطبه‌های حضرت زهرا سلام الله علی‌ها نمی‌تواند بگوید.

این استاد و مدرس حوزه علمیه با تاکید بر اهمیت خطبه فدکیه تصریح‌کرد:خطبه حضرت زهرا سلام الله علی‌ها فریاد مستدل مظلومیت اهل بیت علیهم‌السلام اجمعین است.

*ضرورت بیان مظلومیت حضرت زهرا (س) نسبت به محبوبیت آن حضرت

حجت الاسلام والمسلمین یثربی، اظهارداشت: آن‌ها که می‌گویند به جای مظلومیت حضرت زهرا سلام‌الله علی‌ها از محبوبیت آن حضرت سخن بگویید با این خطبه و سایر خطبه‌ها و کلمات آن حضرت که فریاد مظلومیت اهل بیت سلام‌الله علیهم اجمعین را در برابر غاصبان دارد چه می‌کنند؟

وی با اشاره به اینکه مردم مدینه پس از ایراد ا. ین خطبه چنان منقلب شدند و گریه کردند که حکومت تحت فشار قرار گرفت افزود: استبداد حاکم که در نقطه مقابل پاسخی در برابر منطق استوار وحی نداشت زشت‌ترین توهین‌ها و استخفاف‌ها را به ساحت امیرالمومنین و حضرت زهرا علیهماالسلام رواداشت.

به‌گفته‌وی، برخی آموزه‌های دینی مزاحم حاکمان است، برخی به نفع اپوزیسیون است و بخش دیگری در جهت تثبیت و هژمون حاکمیت، برای قدیس سازی از بنیانگذاران حکومت جعل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین یثربی، وقایع آن دوران را یادآورشد و گفت: حکومت ایدئولوژیک نخست به مفهوم‌سازی روی می‌آورد و با تریبون‌های خاص خود به انتشار آن می‌پردازد، سپس به حذف و انزوای اصحاب پیامبر (ص) و صاحبان دیدگاه‌های مغایر می‌پردازد و جلوی انتشار معارف صحیح دینی گرفته می‌شود.

*تاسیس حرکت منع از نشر احادیث در ابتدای زمامداری سقیفه

حجت الاسلام والمسلمین یثربی تاسیس حرکت منع از نشر احادیث در ابتدای زمامداری سقیفه و اقدامات عثمان و پس از وی معاویه، در کانالیزه کردن تعلیم دینی را خا طرنشان‌کرد و گفت: تن‌ها احادیثی مجاز به نقل بود که خود حاکم شنیده بود و معرفت به‌صورت صرف از کانال حکومت هدایت می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از مرحله حذف و انزوا نوبت به جعل و قدیس سازی می‌شود و در این مسیر، گزارش‌های منفی به مثبت تبدیل و اثبات فضیلت جایگزین رذیلت می‌شود.

انتهای پیام/ف




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خطبه فدکیه حضرت فاطمه (س) پرده از نفاق بر می‌دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..