تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طول عمر مصرف پروتزهای مفصلی جوانان بین ۳۰ تا ۴۰ سال است

منوچهر وحید فرهمندی رییس انجمن جراحان هیپ ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طول عمر مصرف پروتزهای مفصلی جوانان را بین ۳۰ تا ۴۰ سال خواند و گفت: این پروتز‌ها سر سرامیکی دارند و طول عمر مصرف را از ۳۰ تا ۴۰ سال افزایش می‌دهند، ولی به دلیل قیمت بالا اغلب بیماران توانایی تهیه این پروتز‌ها را ندارند و متاسفانه بیمه‌ها نیز این پروتز‌ها را تحت پوشش قرار نداده اند که این امر باعث شده هزینه سنگینی به بیماران تحمیل می‌شود.

فرهمندی توضوح داد: طی سال‌های اخیر برای بیماران جوان که معلولیت شدیدی دارند می‌توان از پروتزهای مخصوص استفاده کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پروتز‌ها نیاز به سیمان چسب استخوان ندارند، افزود: چسب استخوان عوارضی از جمله عفونت و خورده شدن استخوان را در پی دارد.

رییس انجمن جراحان هیپ ایران با تاکید بر اینکه تعویض مفصل معمولا برای سنین ۶۰ سالگی به بالا انجام می‌شود، بیان کرد: طول مدت کارکرد این مفاصل به طور متوسط ۱۵ تا ۲۰ سال است و اگر در سنین جوانی تعویض مفصل انجام شود در طول عمر ممکن است دو یا سه بار نیاز به تعویض مفصل داشته باشند.

وی تصریح کرد: متاسفانه بیمه‌های تکمیلی نیز اغلب از پرداخت هزینه پروتز خودداری می‌کنند.

رییس انجمن جراحان هیپ ایران گفت: ما در واقع از وزارت بهداشت و همچنین بیمه‌ها تقاضا داریم در راستای کاهش هزینه سنگین برای بیماران قدمی بردارند.

وحید فرهمندی با اشاره به اینکه هزینه پروتزه‌های معمولی حدود هفت میلیون و هزینه پروتزه‌های جوانان ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان است، یادآورشد: هر چند در این پروتز‌ها نیز احتمال عفونت وجود دارد، ولی میزان خطر این پروتزه‌ها کمتر است.

رییس انجمن جراحان هیپ ایران تاکید کرد: خطر عفونت در بیماران مبتلا به دیابت که بیماری کنترل نشده‌ای دارند بالاتر است به همین دلیل کنترل بیماری در این بیماران ضروری است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طول عمر مصرف پروتزهای مفصلی جوانان بین ۳۰ تا ۴۰ سال است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..