تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عوارض شوینده‌ها را در هنگام خانه‌تکانی جدی بگیرید/ خطر انتشار گازهای سمی در خانه

عوارض شوینده‌ها را در هنگام خانه‌تکانی جدی بگیرید/ خطر انتشار گازهای سمی در خانه

دکتر مصطفی اسماعیلی گفت: از آنجا که فرهنگ و آیین استقبال از نوزوز با نظافت منزل و خانه تکانی آغاز می شود، باید مراقب استفاده از مواد شوینده و پاک کننده شیمیایی بود.

وی افزود: باید این واقعیت را پذیرفت که عدم توجه به توصیه ها می تواند مصرف کنندگان از این قبیل فرآورده های بهداشتی را با آسیب های ناگوار آن هم در آستانه سال نو مواجه سازد.

اسماعیلی با هشدار نسبت به اینکه شوینده ها با همان مکانیزمی که آلودگی را بر طرف می کنند می توانند به پوست، چشم ها و مجاری تنفسی آسیب جدی وارد نمایند، گفت: تماس های مکرری که مواد شوینده با پوست برقرار می کند موجبات التهاب، درد و سوزش گردیده و با تحریک که در مخاط تنفسی ایجاد می کنند باعث سرفه و گلودرد می شود.

وی اضافه کرد: اصولا استفاده از مواد شیمیایی در تاریکی می تواند مشکل آفرین باشد به همین دلیل هنگام مصرف مواد شیمیایی باید اطلاعات موجود بر روی محصول را در نور کافی مطالعه و پس از آن مصرف کنید.

اسماعیلی همچنین گفت: استفاده از موادشیمیایی در معرض جریان هوا باشد و نه یک محیط بسته لذا اگر محیط هم بسته بود باید از باز بودن آنها اطمینان حاصل کرد اگر هوا آنقدر سرد بود که این امر مصرف کننده را به دردسر می انداخت می توان زمان شستشو را به زمان بهتر موکول کرد.

وی با اشاره به اینکه اختلاط مواد شیمیایی مانند جوهرنمک و سفید کننده ها با بخارات و گازهای ناشی از این اختلاط بسیار سمی خواهد بود و حتی امکان خفگی در بردار دارد تاکید کرد: در زمان نظافت سطوح و استفاده از ترکیبات شوینده و پاک کننده از دستکش لاستیکی، لباس آستین بلند، شلوار بلند، جوراب، کفش جلوبسته و ماسک ضروری است.

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، در پایان گفت: غفلت از نکات کلیدی در موارد بسیاری موجب آسیب به سلامت کودکان، کهنسالان و بیماران می گردد. لذا، بهتر است بعد از هر بار استفاده از شوینده ها، درب آنها را بسته و در مکانی خنک و دور از تابش نور قرار داد و کودکان، افراد مبتلا به آسم و سایر بیماری های تنفسی را از معرض این مواد به شدت آسیب پذیر دور نگه داشت.

۴۷۴۷




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عوارض شوینده‌ها را در هنگام خانه‌تکانی جدی بگیرید/ خطر انتشار گازهای سمی در خانه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..