تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




احتمال تشخیص بیماری پارکینسون با آزمایش خون

یک مطالعه جدید نشان می دهد اندازه گیری پروتئین خون ممکن است به پزشکان کمک کند تا به راحتی بیماری پارکینسون را از برخی اختلالات مشابه تشخیص دهند. کارشناسان بیماری پارکینسون می گویند: آزمایش خون در مراحل اولیه این بیماری نمی تواند مفید باشد اما اگر بیماری پیشرفته باشد آن را تشخیص می دهد و در شرایط مشابه نوع این اختلال را نیز نشان می دهد.

بر اساس گزارشات بنیاد بیماری پارکینسون: بیماری پارکینسون یک اختلال حرکتی است که نزدیک به 1 میلیون نفر در ایالات متحده از آن رنج می برند.

علت بیماری پارکینسون:

علت این بیماری نامشخص است اما با پیشرفت بیماری، سلول های مغز تولید کننده دوپامین که یک ماده شیمیایی تنظیم حرکت است، از بین می روند.

علائم بیماری پارکینسون:

علائمی مانند لرزش، اندام عدم تعادل و هماهنگی را به همراه دارد که با مرور زمان این مشکلات بدتر می شوند.

جیمز بک، معاون بنیاد بیماری پارکینسون می گوید: در حال حاضر، هیچ آزمایش خون، اسکن مغز یا دیگر اندازه گیری ها برای تشخیص پارکینسون وجود ندارد. به طور کلی، بیماری پارکینسون با یک معاینه بالینی تشخیص داده  می شود. بهترین راه این است که با یک متخصص مغز و اعصاب تماس گرفته شود و از کمک او بهره جست.

او همچنین  گفت، حتی پزشکان بسیار آموزش دیده ممکن است آن را اشتباه تشخیص دهند در مراحل اولیه علائم پارکینسون می تواند بسیار شبیه به  APDS باشد.

بیماری APDS:

APDS یک بیماری نسبتا نادر است که شامل فلج مترقی، سندرم پوستی یا غشایی و ضعف سیستم های مختلف بدن است. هیچ درمانی برای بیماری پارکینسون یا APDS، و یا راهی برای مقابله با پیشرفت آنها وجود ندارد.

مطالعات جدید روی پروتئین خون به نام نوروفیلامنت متمرکز شده است که این پروتئین  جزئی از سلول های عصبی است. درواقع در این اختلال میزان نوروفیلامنت بالا می رود اما تنها راه تشخیص برداشتن مایع نخاع است که کار بسیار دردناکی است و هزینه بیشتری را در بر دارد.

یک تیم تحقیقاتی به تازگی روشی را پیدا کرده اند که میت واند از طریق خون میزان NFL را مشخص کرد. به طوری که آنها در این آزمایش بیماران مبتلا به پارکینسون را از کسانی که با APDS مبتلا بودند تشخیص دادند.

این تحقیق نشان داد بیماران APDS دارای سطح NFL بالاتر از بیماران مبتلا به پارکینسون و یا افراد سالم هستند. البته  آزمایش خون هنوز هم نیاز به پالایش دارد و باید در گروه های بزرگتر مورد مطالعه قرار بگیرد.

این مطالعه که به دور از آزمون ظرفیت خون به دنبال تشخیص بیماری پارکینسون است این بیماری را هدف قرار داده است هم اگنون نیز دانشمندان به دنبال راههای قابل اعتمادتری  برای تشخیص و درمان آن هستند.

لینک مرتبط: ورزش دارویی واقعی برای بیماری پارکینسون




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «احتمال تشخیص بیماری پارکینسون با آزمایش خون»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..