تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راهبرد جدید آمریکا علیه کره شمالی ممکن است شامل اقدام نظامی باشد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «وال استریت ژورنال» روز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه از بررسی گزینه‌های مختلف آمریکا برای مهار برنامه اتمی کره شمالی، از جمله گزینه نظامی یا تغییر رژیم، خبر داده است.

بنا بر این گزارش، بررسی این گزینه‌ها، موجب شده تا متحدین آمریکا در شرق آسیا نسبت به تبعات چنین اقداماتی احساس نگرانی کنند.

افراد مطلع گفته‌اند که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با سران متحدان این کشور در شرق آسیا از احتمال اینکه راهبرد واشنگتن در قبال پیونگ‌یانگ ابعاد نظامی هم داشته باشد، خبر داده است.

بنا بر این گزارش، ترامپ در دیدار اخیرش با «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن در این رابطه صحبت کرده و جمع‌بندی مقامات ژاپنی از اظهارات او این بوده که یکی از گزینه‌ها حمله نظامی ایالات متحده به کره شمالی است، به خصوص اگر احساس شود که پیونگ یانگ برای آزمایش یک موشک قاره‌پیما آماده می‌شود. توکیو چنین طرحی را «نگران‌کننده» توصیف کرده است.

ترامپ دو هفته قبل، پس از آزمایش موشکی کره شمالی، در توییتر نوشت که اجازه نمی‌دهد پیونگ یانگ به موشک‌هایی دست یابد که به خاک آمریکا می‌رسند. احتمال تغییر قابل توجه راهبرد واشنگتن در قبال مناقشه شبه جزیره کره، موجب اضطراب ژاپن و کره جنوبی شده است. 

«کی. تی. مک فارلند» معاون مشاور امنیت ملی آمریکا دو هفته قبل جلسه‌ای با اعضای شورا تشکیل داده و از آن‌ها خواسته تمام پیشنهاداتشان در مورد کره شمالی را ارائه کنند. 

این گزینه‌ها از به رسمیت شناختن کره شمالی به عنوان یک دولت اتمی تا حمله نظامی به این کشور تنوع داشته‌اند و حالا قرار است پیش از ارائه به ترامپ، مورد بررسی قرار گیرند.

وال استریت ژورنال نوشته است که پررنگ شدن احتمال وقوع رویارویی نظامی میان آمریکا و کره شمالی ممکن است چین را به سمت اجرای محدودیت‌های اقتصادی علیه پیونگ‌یانگ با هدف تغییر رفتار این کشور وادارد.

انتهای پیام/ق

http://fna.ir/D3VZNA



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راهبرد جدید آمریکا علیه کره شمالی ممکن است شامل اقدام نظامی باشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..