تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عادل الجبیر هفته آینده به مصر می‌رود

منابع دیپلماتیک مصر مدعی شدند وزیر خارجه عربستان سعودی هفته آینده به مصر سفر می‌کند و قرار است با مقامات این کشور دیدار کند.

 به گزارش فارس، منابع دیپلماتیک آگاه خبر دادند که وزیر خارجه عربستان سعودی هفته آینده به مصر سفر خواهد کرد.

روزنامه الیوم السابع که نزدیک به دولت مصر است به نقل از این منابع اعلام کرد که هم اکنون تماس‌هایی در سطح بالا بین مقامات سعودی و مصری صورت می‌گیرد تا مقدمات سفر عادل الجبیر به مصر فراهم شود.

این منابع احتمال دادند که این سفر ابتدای هفته آینده صورت بگیرد و به احتمال زیاد، وزیر خارجه عربستان در این سفر، چندین پرونده بین ریاض و قاهره را بررسی خواهد کرد.

به گفته این منابع دیپلماتیک، عادل الجبیر قرار است با «سامح الشکری»، همتای مصری خود و «عبد الفتاح السیسی»، رئیس جمهور مصر دیدار کند.

وزیر خارجه عربستان هفته گذشته در سفری از پیش تعیین نشده وارد بغداد، پایتخت عراق شد و با مقامات این کشور دیدار کرد.

ناظران و تحلیل گران معتقدند که این سفر الجبیر با هدف میانجیگری بغداد بین تهران و ریاض صورت گرفته است (جزئیات بیشتر).

روابط مصر و عربستان سعودی به دنبال مخالفت قاهره با تصویب طرحی در شورای امنیت که دولت سوریه را به ارتکاب جنایات جنگی در شهر حلب متهم می‌کرد، متشنج شد.

پس از این موضع قاهره، ریاض صادرات هرگونه مشتقات نفتی از شرکت ملی نفت عربستان به مصر را متوقف کرد و این کشور مجبور شد برای تأمین نفت خود دست به دامن عراق شود.

دولت السیسی از زمانی که حکومت را به دست گرفته است، موضع مخالفی با عربستان سعودی در قضیه بحران سوریه داشت و معتقد است باید از دولت سوریه در برابر تروریست‌ها حمایت کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عادل الجبیر هفته آینده به مصر می‌رود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..