تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بوداپست رسما از نامزدی برای میزبانی المپیک انصراف داد

در پی فشار گروه های سیاسی مخالف دولت مجارستان و به راه انداختن جنبش های اعتراضی در این کشور، امروز (چهارشنبه) نمایندگان شورای شهر بوداپست طی فرآیند رای گیری، به طور رسمی به کناره گیری پایتخت مجارستان از نامزدی برای کسب میزبانی المپیک 2024 رای دادند.

در جریان این رای گیری نمایندگان با 22 رای موافق و ۶ رای مخالف، نامزدی این شهر را رسما پس گرفتند.

پس از این که بیش از 266 هزار نفر از مردم مجارستان خواستار همه پرسی درباره میزبانی المپیک شدند، چهارشنبه هفته گذشته پس از نشست سه جانبه میان ویکتور اروبان، نخست وزیر مجارستان با شهردار بوداپست و رئیس کمیته المپیک این کشور اعلام شده بود که بوداپست از میزبانی المپیک کناره گیری خواهد کرد و روز جمعه نیز بلاژ فوریس رئیس کمیته پیشنهاد میزبانی المپیک 2024 اعلام کرده بود به دنبال "کمپین نه به المپیک" فرایند رسمی بسته شدن این پرونده آغاز شده است.

معترضان به میزبانی بوداپست از بازیهای المپیک نبود زیرساخت های لازم و شرایط بد اقتصادی را مهمترین دلایل مخالفت خود اعلام کرده بودند. این در حالی است که بوداپست برای این میزبانی نیاز به سرمایه گذاری ویژه ای به ارزش 2.4 میلیارد یورو داشت.

با انصراف بوداپست، میزبان نهایی بازی های المپیک 2024 روز سیزدهم سپتامبر آینده از میان شهرهای پاریس و لس آنجلس انتخاب خواهد شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بوداپست رسما از نامزدی برای میزبانی المپیک انصراف داد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..