تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جلوگیری از برگزاری تشییع جنازه نمادین حضرت فاطمه زهرا (س)

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان گفت: برخی از هیئات مذهبی نسبت به تشیع جنازه نمادین حضرت فاطمه(س) اقدام می کنند این یک بدعت در دین است و هیچ مرجعی و فقهی نسبت به این موضوع فتوا صریحی نداشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، حجت الاسلام والمسلمین حسن مهاجر نیشابوری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان، صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مباحثی که شاید تسریع برآن نشده نسبت به برگزاری مراسم تشیع جنازه نمادین حضرت فاطمه زهرا(س) است که برخی از هیئات مذهبی شهرستان گرگان  با پخش اطلاعیه، پوستر و یا نصب بنر ها نسبت به این موضوع اقدام می کنند.
وی افزود: انجام این کار خالف مصوبات ستاد شئون فرهنگی است که این موضوع باید مورد توجه همگان قرار گیرد.
حجت الاسلام مهاجر  با اشاره به اینکه فلسفه پنهان بودن قبر حضرت فاطمه جزو اسرار است که خود حضرت فاطمه (سلام الله علیها) نسبت به این موضوع اهتمام داشتند که ایشان را در شبانه تشیع کنند و کسی هم درتشیع جنازه حضور پیدا نکند ، اظهارداشت: این ها فلسفه های بسیار مهم و اسرار مهمی است که خود حضرت فاطمه (سلام الله علیها) و امیرالمومنین در آن برهه از زمان این چنین تشخیص دادند.
وی تصریح کرد: اگر باز هم بنا بر این بود چنین مسئله ای به وجود بیاید و قبر حضرت فاطمه(سلام الله علیها) مورد شناسایی قرار گیرد ما می توانستیم از قرائن بسیار زیادی و متفاوتی در عصر ائمه اطهار تا زمان غیبت صغری ولی عصر همچنین با وجود حضرت ولی عصر قبر ایشان آشکار شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان با بیان اینکه باحضور علما بزرگوار و صاحب نظر و همچنین حضور امام زمان (عج) هنوز قبر حضرت فاطمه (س) برای مردم نا مشخص است، گفت: این موضوع نشان می دهد همان اسراری  که در زمان شهادت حضرت مورد توجه بوده همان شرایط در زمان حاضر هم وجود دارد.
وی افزود: برخی از هیئات مذهبی نسبت به تشیع جنازه نمادین حضرت فاطمه(س) اقدام می کنند این یک بدعت در دین است و هیچ مرجعی و هیچ صاحب نظری از مباحث دینی و فقهی نسبت به این موضوع فتوا صریحی نداشته است.
حجت الاسلام مهاجر نیشابوری اظهارداشت: از کلیه افرادی که می خواهند با برگزاری این چنین مراسمی بدعت در دین کنند خواستاریم نسبت به اجرای این برنامه خود داری کنند تا این بدعت به عنوان یک سنت اشتباه و غلط در جامعه توسعه و ترویج پیدا نکند.
وی تصریح کرد: باتوجه به پیگری های که در فرمانداری و در دستگاه های امنیتی اتفاق افتاده در صدد این هستیم از برگزاری چنین برنامه ای جلو گیری شود و هیئات مذهبی نسبت به تشیع جنازه نمادین خود داری کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان گفت: دستگاه های فرهنگی و اجتماعی و نظرات مراجع با هماهنگی و تعامل بیشتر با یک دیگر وارد کار شوند تا یک عزاداری سالم و دور از بدعت ها خرافات در ایام سوگواری حضرت فاطمه(سلام الله علیها) را شاهد باشیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جلوگیری از برگزاری تشییع جنازه نمادین حضرت فاطمه زهرا (س)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..