تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سالانه 10 درصد از مددجویان کمیته امداد استان مرکزی خودکفا می‌شوند

گروه اجتماعی: سرپرست کمیته امداد استان مرکزی گفت: 44 هزار و 820 خانوار تحت پوشش این نهاد قرار دارند و به 81 هزار و 116 نفر مستمری تعلق می‌گیرد و سالانه 10 درصد از جمعیت تحت پوشش کمیته امداد خودکفا می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، عدالت بهرامی، سرپرست اداره‌کل کمیته امداد استان مرکزی، در نشست خبری که امروز، چهارشنبه 11 اسفندماه در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد گفت: 14 اسفند سالروز تأسیس کمیته امداد به فرمان امام(ره) است و در واقع این نهاد 39 سال تجربه به همراه دارد.
وی ادامه داد: کمک به نیازمندان و محرومان از سال 1340 در کشور ما به صورت زیر زمینی توسط نیروهای انقلابی به زندانیان سیاسی انجام می‌شد که پس از پیروزی انقلاب این نهاد مسئولیت را پذیرفت و تنها نهادی که امام(ره) اجازه داد نام ایشان روی آن گذاشته شود کمیته امداد بود.
بهرامی تصریح کرد: کمیته امداد با بهره‌گیری از سه دهه تجربه بر اساس اسناد بالادستی همچون برنامه توسعه ششم و مهمتر از آن اساس نامه کمیته امداد در سه حوزه توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش، توسعه مشارکت‌های مردمی و چابک سازی ساختار سازمانی عمل می‌کند.
سرپرست کمیته امداد استان با بیان اینکه این نهاد در سطح استان 44 هزار و 820  خانوار تحت پوشش دارد گفت: به 81 هزار و 116 نفر مستمری تعلق می‌گیرد و هر ساله 10 درصد از جمعیت تحت پوشش کمیته امداد خودکفا می‌شوند، متأسفانه ورودی و خروجی این نهاد متناسب نیست و بیشتر ورودی جمعیت به این کمیته داریم تا خروجی که همین عدم تناسب کار را سخت‌تر می‌کند.
بهرامی با اشاره به اینکه در 11 ماهه امسال مبلغ 708میلیارد و 660  میلیون و 473 هزار ریال خدمات رفاهی و حمایتی به صورت قرض الحسنه اعطا شده است گفت:از این رقم 486 میلیارد و 928 میلیون و 225 هزار ریال خدمات بلاعوض در قالب مستمری، رفاهی، خرید مسکن، ازدواج و... به افراد تحت پوشش کمیته اهدا شده است.
سرپرست کمیته امداد استان عنوان کرد: مبلغ 221 میلیارد و 733 میلیون و 178 هزار ریال به صورت قرض الحسنه بابت معشیت تا سقف 5 میلیون به صورت وام‌ اشتغال توسط کمک‌های خیرین، صندوق صدقات شهر و زکات پرداخت شده است و مبلغ 263 میلیارد و 126 میلیون ریال در حوزه‌های مشارکت‌های مردمی پرداخت شده است.
وی ادامه داد: در مجموع بیش از 70 میلیارد تومان در سطح استان خدمات ارائه شده که مبلغ 48 میلیارد تومان به صورت بلاعوض و 22 میلیارد تومان به صورت قرض الحسنه بوده است.
بهرامی در پایان بیان کرد: جشن نیکوکاری امسال از 18 الی 20اسفند در سطح استان با شعار بهار همدلی، شکوه مهربانی برگزار خواهد شد که 18 اسفندماه در سطح مدارس، 19 اسفند در سطح شهر و 20 اسفند در سطح مساجد استان برگزار می‌شود.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سالانه 10 درصد از مددجویان کمیته امداد استان مرکزی خودکفا می‌شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..