تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چهار توصیه مفید برای کاهش تب

پزشکان می‌گویند: تب پایین، نشانه عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن است که با برخی روش‌های درمانی غیرنسخه‌ای برطرف می‌شود.

آفتاب‌‌نیوز :

تب نشان‌دهنده این است که بدن در حال مقابله با عفونت است و برای موارد خفیف می‌توان به جای استفاده از داروهای شیمیایی، روش‌های درمانی طبیعی را به کار برد. این روش‌ها از این قابلیت برخوردارند که تب را به آرامی پایین بیاورند.

تب در یک توضیح ساده مکانیسم دفاع طبیعی بدن است و معمولا عفونت، موجب تب کردن می‌شود. افزایش دمای بدن موجب شروع به کار برخی از مکانیسم‌های داخلی می‌شود تا باکتری‌ها و میکروب‌های بیماری زا را از بین ببرند. به همین دلیل سرکوب کردن ناگهانی تب توصیه نمی شود بلکه بهتر است به تدریج تب بیمار را پایین بیاورید.

سایت هلث لاین در مطلبی به برخی از خوراکی‌ها و روش‌های طبیعی موثر برای پایین آوردن تدریجی تب اشاره کرده است:

- اکیناسه یا سرخارگل: این گیاه دارویی از چند قرن گذشته و به خصوص در آمریکا کاربرد داشته است. مطالعات حاکی از آن است که نوشیدن دم نوش این گیاه به هنگام تب داشتن، فعالیت سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌دهد. این گیاه کمک می‌کند تا عفونت به سرعت از بین برود و دمای بدن کاهش یابد.

- زنجبیل: روش دیگر برای پایین آوردن تب استفاده از زنجبیل است. ویژگی آنتی باکتریال زنجبیل آن را در برابر تب، سرفه و دیگر علائم شایع از این قبیل موثر می‌کند.

- نوشیدن مقدار بیشتری مایعات: مصرف مایعات در کمک به به تنظیم دمای بدن حائز اهمیت و در از بین بردن میکروب‌های موجود در بدن موثر است. در صورتی که احساس می‌کنید دچار تب شده‌اید میزان زیادی آب و سایر مایعات بنوشید.

- خواب: شاید یکی از بهترین روش‌ها برای رهایی از تب خفیف استراحت کردن باشد چرا که با خوابیدن و استراحت کردن برای بدن انرژی و فرصت کافی را فراهم می‌سازید تا با تب مقابله کند.

این روش‌های در موارد سطحی و تب خفیف توصیه می‌شود اما در مواقعی تب بیمار بالا و جدی است حتما باید به پزشک مراجعه شود. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چهار توصیه مفید برای کاهش تب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..