تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اهمیت مراقبت های بارداری، نکات خواندنی

خانم‎های باردار به دلیل شرایط خاصی که دارند و بیش از سایرین در معرض ابتلا به بیماری‎ها بوده و به توجه و مراقبت بیشتری نیاز دارند.

عدم توجه به برخی از نکات مراقبتی ساده و پیش‎پا افتاده، ممکن است پیامدهای جبران‎ناپذیری برای مادر و جنین، به همراه داشته باشد. وضعیت صحیح قرارگرفتن بدن، انجام ورزش‎های مناسب و مفید، افزایش تعداد وعده‎های غذایی و کاهش مقدار آن، مراقبت از دندان‎ها، استراحت کافی و... از جمله این موارد است. خانم‎های باردار به دلیل شرایط خاصی که دارند و بیش از سایرین در معرض ابتلا به بیماری‎ها بوده و به توجه و مراقبت بیشتری نیاز دارند، اگر شما نیز در این دسته قرار می‎گیرید، پیشنهاد می‎شود به نکات زیر توجه نمایند:

- بلافاصله نزد پزشک بروید چون این ملاقات، در اسرع وقت، یک ضرورت است.

- به هر کادر پزشکی-درمانی که مراجعه می‎کنید، حتماً بگویید که باردار هستید و اگر دارویی برای شما تجویز شد، در مورد عوارض جانبی آن بر جنین سئوال کنید.

- فقط با دستور پزشک دارو مصرف کنید.

- از انجام رادیوگرافی حتی برای دندان، بپرهیزید، مگر کاملاً ضروری تشخیص داده شود. 

- شنا و پیاده‎روی، بهترین انواع ورزش در طول دوران بارداری هستند.

- بی‎قراری و تغییرات خلقی حین بارداری، بسیار شایع هستند. در نتیجه، کارهایی را انجام دهید که آرام‎کننده و لذت‎بخش باشند.

- اگر دچار حالت تهوع یا استفراغ صبحگاهی هستید، هر بار غذا را به میزان کم و با فاصله یک تا دو ساعت میل کنید.

- برای جلوگیری از پادرد و ابتلا به واریس، هنگام نشستن، پاها را دراز کنید و زیر پاشنه‎های پا، یک بالش قرار دهید.

- اگر با فردی که مبتلا به سرخجه بوده، تماس داشته‎اید، به پزشک خود بگویید، چون اگر به این بیماری مبتلا شوید، به خصوص در شش هفته اول بارداری، ممکن است منجر به ناهنجاری‎های قلبی، نابینایی، ناشنوایی و یا عقب‎ماندگی ذهنی در جنین شود.

- همیشه سعی کنید حالت بدن، در وضعیت صحیح باشد. مثلاً کفش پاشنه‎بلند نپوشید

رعایت این نکات، باعث جلوگیری از کمردرد  می‎شود. برای پرهیز از سرگیجه، با حرکات آرام به بستر بروید و هرگز به صورت ناگهانی، تغییر وضعیت ندهید.

- از دندان‎های خود به خوبی مراقبت کنید. به خاطر داشته باشد که تغییرات هورمونی موجب قرمزی و عفونت لثه‎ها می‎شود.

- هر وقت نیاز به خواب و استراحت داشتید، بخوابید.

- جوانب احتیاط را در خصوص استفاده از لوازم آرایشی رعایت نمایید. این مسئله در خصوص رنگ‎ها و حشره‎کش‎ها نیز صادق است.

- از نزدیک شدن به حیوانات خصوصاً گربه‎ها بپرهیزید چون گربه‎ها می توانند ناقل «توکسوپلاسموز» (نوعی انگل که به جنین آسیب می‎رساند) باشند.

- در مکان‎هایی مانند سونا و حمام گرم، بیشتر از ده دقیقه حضور نداشته باشید و سعی کنید در چنین محیط‎هایی، تنها نباشید. در ضمن بهتر است دمای محیط اطراف شما، کمتر از ۳۹ درجه باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اهمیت مراقبت های بارداری، نکات خواندنی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..