تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مراقبت چشم نوزاد، چگونه؟

امکان دارد رنگ چشم‎های نوزاد، با یکدیگر متفاوت باشد که اشکالی در بینایی او ایجاد نمی‏‌کند.

بعضی از حالات یا ویژگی‌های چشم نوزاد که در اوایل تولد، غیرطبیعی به‌نظر می‌رسند، تا حدود ۴ ماهگی، به حالت طبیعی برمی‌گردند.

- پس از تولد، پلک‎ها و پشت چشم‌های اغلب نوزادان، ورم مختصری دارد که پس از یک هفته، از بین می‎رود و نیاز به درمان خاصی ندارد.

- در بیشتر موارد، رنگ چشم‌‏های نوزاد، چند هفته تا چند ماه، پس از تولد تغییر می‎کند. این تغییرات طبیعی است.

- نوزادان گاهی چشم‎های خود را به طرف بالا حرکت می‏‌دهند و مدت کوتاهی ثابت نگه می‎دارند. اگر این حالت، همیشگی نباشد، غیر طبیعی نیست اما اگر مدام تکرار شود و یا مدت طولانی ادامه داشته باشد، باید به پزشک مراجعه شود.

- تا ماه دوم تولد، نوزاد در هنگام گریه، اشک نمی‎ریزد.

- امکان دارد رنگ چشم‎های نوزاد، با یکدیگر متفاوت باشد که اشکالی در بینایی او ایجاد نمی‏‌کند.

- در ابتدای تولد، سفیدی چشم نوزادان، به حدی نازک است که ممکن است آبی روشن یا حتی طوسی به‎نظر برسد که طبیعی است و بعد از مدتی از بین می‎رود.

- حرکات ناهماهنگ دو چشم و احساس لوچ بودن چشم‎ها در نوزاد، تا ۴ ماهگی غیرطبیعی نیست ولی پس از آن، اگر چشم انحراف داشته باشد، غیرطبیعی بوده و باید به پزشک مراجعه نمود.

- نوزاد در یک ماهگی، باید نور یا اجسامی که حرکت می‎کنند را با چشم تا روبه‎رو دنبال کند و همچنین در حدود ۶ هفتگی، به نگاه والدین توجه کند و دید خودش را متوجه آنها نماید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مراقبت چشم نوزاد، چگونه؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..