تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درمان افسردگی کودکان، راه حل های موثر

کودک افسرده ممکن است تحریک‎پذیر یا بی‎علاقه شود و از خیلی چیزها لذت نبرد.

اگر فرزند شما افسرده باشد، ممکن است بترسید و دست‏‎وپای خود را گم کنید، درحالی‌که اگر بتوانید بر ترس‌ خود غلبه کنید، روش‌های زیادی برای کمک به او وجود دارد، از جمله: قصه‎درمانی. این نکته را به‎خاطر داشته باشید که افسردگی کودکان، در بیش از ۸۰ درصد از موارد، به‎طور کامل درمان می‌شود.در سال‎های اخیر، احتمال ابتلای کودکان به افسردگی، نه تنها محرز دانسته شده، بلکه نظر بر این است که افسردگی کودک می‎تواند مشکلات جدی برای سلامت عمومی او ایجاد کند. برخی کودکان افسرده، علائم کلاسیک افسردگی شامل غمگینی، اضطراب، بی‎قراری و اختلال در خوردن و خواب را بروز می‎دهند در حالی‎که برخی دیگر از کودکان افسرده، مشکلات و دردهای جسمانی را نشان می‎دهند. کودک افسرده ممکن است تحریک‎پذیر یا بی‎علاقه شود و از خیلی چیزها لذت نبرد. بدخوابی، خستگی و کم‎انرژی شدن، احساس بی‎ارزشی یا گناه و کاهش تمرکز، از دیگر علائم افسردگی کودکان است. 

کودکان به دلیل پایین‎بودن سطح تفکر انتزاعی، قادر به بیان هیجانات و احساسات خود نیستند. سرکوب و عدم مهارت در بیان احساسات به‎ویژه از نوع منفی آن، بهداشت روانی کودک را به مخاطره می‎اندازد.بزرگ‌ترین سختی برای والدین این است که بیماری و درد فرزند خود را مشاهده کنند اما کمکی از دست آن‌ها برنیاید. اگر فرزند شما افسرده باشد، ممکن است بترسید، دست‎وپای خود را گم کنید و یا احساس بی‌پناهی کنید. درحالی‌که اگر به‎سرعت بتوانید بر ترس‌ خود غلبه کنید، روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید به او کمک کنید تا دوباره سلامت روانی‌اش را به‎دست آورد از جمله:

بپذیرید که افسردگی بالینی، یک بیماری است

درک این نکته توسط والدین که افسردگی فرزندشان یک بیماری است و نه یک اختلال خلقی زودگذر، از دو بعد می‌تواند به بهبودی کودک کمک کند: اول این‌که وقتی شما می‌پذیرید فرزندتان دچار بیماری است، دیگر او را به دلیل احساساتی که تجربه می‌کند یا رفتاری که از خود نشان می‌دهد، مقصر نمی‌دانید و تنبیه یا مواخذه نمی‌کنید. دوم این‌که وقتی می‌پذیرید فرزندتان بیمار است نه این‌که افسردگی را انتخاب او بدانید، دیگر با جملاتی مانند: «چرا سعی نمی‌کنی خودت رو پیدا کنی» یا «سعی کن افسرده نباشی» یا «اِینقدر برای خودت ناراحت نباش» یا «اینقدر غصه نخور»، از او انتظار ندارید که بدون کمک‌های حرفه‌ای، از این بیماری نجات یابد.

نترسید!

مطمئن باشید که ترس و وحشت شما از افسردگی کودکتان، هیچ کمکی به او نمی‌کند. به خاطر داشته باشید که افسردگی کودکان، در بیش از ۸۰ درصد موارد، به‎صورت کامل، درمان می‌شود و تا زمانی‎که کودک از حمایت شما به‎عنوان پدر یا مادر و از کمک‌های حرفه‌ای یک متخصص ،بهره‌مند می‌شود، شانس زیادی برای بهبودی و بازگشت به یک زندگی معمولی دارد. البته فراموش نکنید که فقط کمک‌ و حمایت شما نمی‌تواند کودک افسرده را بدون کمک‌های حرفه‌ای، درمان کند.

از قصه‎درمانی استفاده کنید

استفاده از فنون و شیوه‎های مختلف قصه‎درمانی، می‎تواند به درمان افسردگی کودک، کمک کند. برخی از این فنون، عبارتند از:

ـ کمک به کودکان افسرده برای افزایش خودآگاهی هیجانی از طریق شناسایی احساسات و هیجان‎های قهرمان قصه‎ها

ـ ساختن قصه‎هایی با کلمات احساسی و ابراز احساس در خلال قصه‎ها 

ـ گوش‎دادن کودکان افسرده به قصه‎هایی که بیانگر مشکلاتی مشابه مشکلات آن‎ها است و در عین حال، با راه‎حل‎های مؤثر و نتایج مثبت و خوشایند، خاتمه می‎یابند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درمان افسردگی کودکان، راه حل های موثر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..