تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راه های ارتباط با جنین، اثرگذاری رفتار مادر

در دوران بارداری، همیشه فکر کنید که کودک کوچکی همراه شماست و از همه رفتارها و شنیده‎های شما درس می‎گیرد.

بر اساس مطالعات انجام شده، در هفته بیست و پنجم بارداری، استخوان‌های جنین محکم‌تر و سفت‌تر و به علت رشد چربی زیر پوست، جنین فربه‌تر می‌شود، در این هفته، قدرت شنوایی پیدا می‌کند، گرفتن بند ناف، سکسکه کردن، خندیدن، مکیدن انگشت، واکنش نشان دادن به‎صورت ناراحتی و یا خوشحالی، گریه کردن، خوابیدن حتی خواب‌های طولانی از ویژگی‌های جنین است و تمام این واکنش‌ها تقریباً در ۲۸ هفته کامل می‌شود. همچنین در هفته ۳۲ و هفته‌های آخر، شنوایی کودک کامل می شود و ارتباط با دنیای بیرون از رحم برقرار می‌کند و در میان صداهای خارج، به صدای مادر عادت کرده است و پس از تولد، با شنیدن صدای مادر، آن را تشخیص می‌دهد. لذا نوزاد حتی قبل از به دنیا آمدن، می‎تواند چیزهایی یاد بگیرد. بنابراین بهتر است در طول روز، زمان‎هایی را به صحبت کردن با جنین بپردازید، برای او شعرهای اخلاقی، تربیتی و بهداشتی بخوانید. ساعاتی از روز را نوار قرآن گوش دهید و یا خودتان قرآن بخوانید.

- در این دوران، حرف‎های زشت نزنید و مکان‎هایی که دیگران سخن ناشایست می‎گویند، حضور پیدا نکنید. 

- با صدای بسیار بلند، فریاد نکشید و جاهایی که دعوا شده است و دیگران بر سر یکدیگر فریاد می‎کشند، را ترک نمایید.

- فیلم‎های که صحنه زد و خورد، دزدی، دروغ‎گویی و یا کارهای احمقانه دارند را کمتر تماشا کنید و به‎جای آن، فیلم‎های آموزنده، فیلم‎هایی در مورد طبیعت و ... نگاه کنید.

در دوران بارداری، همیشه فکر کنید که کودک کوچکی همراه شماست و از همه رفتارها و شنیده‎های شما درس می‎گیرد. آن‎گاه با خود فکر می‎کنید که در چه مکانی حاضر شوم؟ با چه کسانی معاشرت داشته باشم؟ چه فیلم‎هایی تماشا کنم؟ چه کارهایی باید انجام دهم؟ چه چیزهایی بشنوم؟ و چه سخنانی بگویم؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راه های ارتباط با جنین، اثرگذاری رفتار مادر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..