تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هنرمندان بسیاری به خاطر دانلود غیرقانونی گوشه گیر شدند

جلیل عندلیبی گفت: دانلود غیر قانونی اثر هنری اشتباه محض است؛ در سال های اخیر استادان و هنرمندان بسیاری به خاطر همین دانلود آثار گوشه گیر شدند.

به گزارش صدخبر،برنامه چشم شب روشن به تهیه کنندگی امیر قمیشی با اجرای محمد صالح علا، با حضور رضا مهدوی کارشناس مجری بخش موسیقی، میزبان محمد جلیل عندلیبی آهنگساز و نوازنده پیشکسوت بود. خبرگزاری فارس: هنرمندان بسیاری به خاطر دانلود غیرقانونی گوشه گیر شدند

در ابتدای این قسمت که به صحبت درباره موسیقی دانان متعهد و قدرت تاثیرگذاری و الگوسازی اختصاص داشت، عندلیبی درباره ساخت اثر «کیش مهر» در دهه 60 گفت: از ساخت این اثر دو هدف داشتم اول اینکه این شعر متعلق به علامه طباطبایی بود و دوم اینکه ما فقهای قدیمی که عاشق هنر بودند هم داریم مانند شیخ بهایی و امام محمد غزالی و البته ابن سینا.

وی افزود: در سال 68 با علیرضا افتخاری به عنوان سفیر فرهنگی به ژاپن سفر کردیم. در این سفر بنده رهبری ارکستر را به عهده داشتم و قطعه "بنی آدم اعضای یکدیگرند" را به خاطر همخوانی خاصی که با جاده ابریشم داشت، انتخاب کردم.

عندلیبی درباره علت سکوت 7 ساله و عمدی خود توضیح داد: هدفم از این سکوت زجرآور این بود که بفهمانم هنرمندان هم درد دارند و باید توسط مردم فهیم از طریق کپی و دانلود نکردن اثر حمایت شوند.

این آهنگساز و نوازنده پیشکسوت از استفاده در بدترین وجه از علم و تکنولوژی گله مند بود و گفت: دانلود غیر قانونی اثر هنری اشتباه محض است. در سال های اخیر استادان و هنرمندان بسیاری به خاطر همین دانلود آثار گوشه گیر شدند. نکته دیگر اینکه مردم فکر می کنند برای یک لوح فشرده که 1 ساعته گوش می کنند، همان 1 ساعت زمان صرف شده تا آماده شود، در حالی که من 7 سال زمان صرف یک کار می کنم تا اکنون شما آن را بشنوید. هنرمندان را با خرید آثارشان حمایت کنید.

وی همچنین با اشاره به انواع موسیقی های پاپ که سال های اخیر رواج یافته تاکید کرد: پرت و پلا سازی های امروز، اشعار قوی را شهید می‌کند و بیشتر استرس زاست. موسیقی صبح باید با موسیقی شب فرق کند و صدا وسیما باید در این مسیر پیشرو و رهبر باشد که موسیقی های ناسالام رشد پیدا نکند.

عندلیبی در پایان گفت: من از آلبوم اولی ها و جوانان حمایت می کنم. چون قضیه دل است و دوست دارم جوانان را راهنمایی کنم و معتقد به خواننده سالاری نیستم. درد آواز ایران این است که تک محوری شده است.

«چشم شب روشن» به تهیه کنندگی امیر قمیشی و با اجرای محمد صالح علا شنبه تا چهارشنبه هر شب ساعت 23 از شبکه چهار سیما روی آنتن می رود.

فارس




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هنرمندان بسیاری به خاطر دانلود غیرقانونی گوشه گیر شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..