تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اصلاح نفس اماره، انسان را به درجات رفیع می‌رساند

گروه معارف: استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: هر چند نفس اماره بزرگترین دشمن انسان محسوب می‌شود، اما می‌توان آن را اصلاح کرد و همچون سلمان و اباذر به مقام و مرتبه‌ای بلند دست یافت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، آیت‌الله محمدعلی ناصری دولت آبادی، استاد اخلاق حوزه علمیه در دیدار با حجت‌الاسلام اروجی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان و حجت‌الاسلام طباطبایی، کارشناس برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی مساجد اصفهان که ظهر امروز به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در بیت ایشان انجام شد، اظهار کرد: روحانیون در مساجد و منابر ضمن اشاره به فضائل و مناقب و مصائب حضرت فاطمه زهرا(س)، برکات وجودی آن حضرت و عظمت ایشان در محضر خداوند باری تعالی را برای مردم تبیین کنند.

ایشان ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س) به محضر امام زمان(عج) و رهبر معظم انقلاب، افزودند: از همه آقایان می‌خواهم خداوند را به حضرت زهرا(س) قسم بدهند تا شرّ مخالفان داخلی و خارجی نظام و ولایت از کشور دور شود.

آیت‌الله ناصری بیان داشت: ان‌شاءالله اتحاد و وحدت همچنان در نظام اسلامی که زیر نظر امام زمان(عج) بوده و خون هزاران جوان پای آن ریخته شده است، برقرار باشد.

وی با اشاره به نفس امّاره، لوّامه، مطمئنه، راضیه و مرضیه، بزرگترین دشمن انسان را نفس امّاره خواندند و اظهار کردند: البته این نفس قابل اصلاح است، همان‌گونه که سلمان و اباذر نفسشان را اصلاح کردند و "منّا اهل البیت" شدند.

آیت‌الله ناصری ادامه داد: اعمال و رفتار ما در طول حیات توسط خداوند، ائمه اطهار(ع)، فرشتگان الهی و شب و روز ثبت و ضبط می‌شوند؛ شب و روزی که اگر سپری شود، تکراری برای آن وجود ندارد.

وی افزود: اعمال ما شدیدا تحت کنترل دو فرشته الهی است که یکی از آنها نیّت عمل خیر را یک ثواب و عمل خیر را ده ثواب می‌نویسد و فرشته دیگری نیز گناه ما را اگر پشیمان نشویم و توبه نکنیم، تنها یک گناه می‌نویسد؛ وای به حال کسی که یکی‌هایش بیشتر از ده‌تاهایش بشود.

آیت‌الله ناصری با اشاره به فرازی از دعای مکارم اخلاق امام سجاد(ع) گفتند: عمر که مرتع شیطان شود، انسان را از خدا دور می‌کند و کسی رستگار است که در مسیر حق و عبودیت الهی باشد.

ایشان در پایان سخنان خود فرمود: خداوند توفیق بدهد تا بنده خدا باشیم و قلب ما بازیچه شیطان قرار نگیرد و قبل از اینکه به دیار دیگر برویم، از خواب غفلت بیدار شویم که بعد از آن دیگر هیچ چیز فایده‌ای ندارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اصلاح نفس اماره، انسان را به درجات رفیع می‌رساند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..