تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تشدید مخالفت پکن و مسکو با استقرار تاد در کره جنوبی

پرس تی وی: وزارت دفاع چین روز چهارشنبه در بیانیه‌های اعلام کرد پکن و مسکو در خصوص «تشدید مخالفت هماهنگ خود با تاد» به توافق دست یافته‌اند.

کرۀ جنوبی سال گذشته تصمیم گرفت سامانه‌های موشکی امریکایی تاد در خاک این کشور آسیایی مستقر شود؛ سئول و واشنگتن، تهدیدهای ناشی از موشک‌های بالستیک کرۀ شمالی را دلیل استقرار این سامانه عنوان کرده‌اند.

با وجود این، پکن و مسکو نگرانند که استقرار سامانه تاد به تشدید تنش‌ها در شبه‌جزیرۀ آشوب‌زدۀ کره منجر شود. این دو کشور همچنین معتقدند رادارهای قوی این سامانه موشکی قلمرو آنها را رصد می‌کند و امنیت آنها را به چالش می‌کشد.

چین و روسیه ماه ژانویه در خصوص اتخاذ «اقدامات متقابل» در واکنش به استقرار این سامانه موشکی در کرۀ جنوبی به توافق رسیده بودند.

مقام‌های کرۀ جنوبی استقرار سامانه موشکی تاد را اقدامی صرفاً دفاعی در برابر «تهدیدهای کرۀ شمالی» توصیف کرده‌اند.

اعتراض مردم کرۀ جنوبی به استقرار سامانه موشکی تاد (عکس از خبرگزاری فرانسه)

 

وزارت دفاع کرۀ جنوبی نیز اوایل این هفته قراردادی را برای اختصاص منطقه‌ای در جنوب شرق سئول، پایتخت این کشور، به منظور استقرار این سامانه موشکی امضا کرد.

امضای این قرارداد واکنش شدید رسانه‌ها را در چین به همراه داشت و برخی از آنها خواهان تحریم واردات محصولات از کرۀ جنوبی شدند.

در عین حال، ساکنان منطقه‌ای که در جنوب شرق سئول به ارتش کرۀ جنوبی واگذار شده است علیه وزارت دفاع این کشور اقامه دعوی کرده‌اند.

در این شکایت‌نامه که سه‌شنبه تقدیم دادگاه شده است ساکنان شهرهای سئونگجو و گیم‌چئون مدعی شدند وزارت دفاع فرایندهای قانونی لازم - از جمله کسب موافقت اولیه ساکنان منطقه و بررسی تأثیرات زیست‌محیطی - را طی نکرده است.

مقام‌های دولت سئول احتمال می‌دهند این سامانه موشکی ساخت امریکا در ادامه سال جاری میلادی، مستقر و عملیاتی شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تشدید مخالفت پکن و مسکو با استقرار تاد در کره جنوبی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..